Запис Детальніше

Виховання наполегливості у школярів 6–7 років у процесі занять хортингом

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709693/
http://ipv.org.ua/uploads/aref/yeriomenko_aref.pdf
 
Title Виховання наполегливості у школярів 6–7 років у процесі занять хортингом
Education of Persistence in Schoolers Aged 6–7 Years Old in the Process of Horting Training
 
Creator Єрьоменко, Е.А.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
 
Description Дисертація присвячена проблемі виховання наполегливості у школярів віком 6–7 років під час занять хортингом. Проаналізовано стан дослідженості проблеми
виховання наполегливості в психолого-педагогічній літературі й уточнено сутність виховання наполегливості в молодших школярів у процесі занять хортингом.
Узагальнено досвід загальноосвітніх навчальних закладів з виховання наполегливості у школярів 6–7 років під час занять фізичною культурою.
Охарактеризовано критерії, показники та рівні вихованості наполегливості в молодших школярів. Визначено педагогічні умови, зміст, форми і методи виховання
наполегливості у школярів 6–7 років у процесі занять хортингом в загальноосвітніх навчальних закладах та експериментально перевірено їхню ефективність.
The dissertation is dedicated to the problem of education of persistence in schoolchildren of 6–7 years old during trainings of Horting. The thesis analyses the state
of research of the problem of persistence education in psychological and pedagogical literature as well as specifies the essence of the concept "education of persistence in primary school children in the course of Horting". During the research, we examined the
experience of public schools in education of persistence in children of 6–7 years old by means of Horting trainings, and provided new ways of sports activities organization through implementation of the course of Horting. We have also determined criteria,
indicators and levels of persistence development in primary school children. We have elaborated the pedagogical conditions, contents, forms and methods of education of persistence in schoolchildren of 6–7 years old by means of Horting trainings implemented
in public schools and experimentally verified their effectiveness.
 
Date 2016
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
text
text
 
Language uk
uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709693/1/yeriomenko_aref.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/709693/2/yeriomenko_misharovskii.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/709693/3/yeriomenko_yezhova.pdf
- Єрьоменко, Е.А. (2016) Education of Persistence in Schoolers Aged 6–7 Years Old in the Process of Horting Training Dissertation candidate2 thesis, Інститут проблем виховання.