Запис Детальніше

Проблеми і перспективи розвитку післядипломної педагогічної освіти в умовах розбудови нової української школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710171/
 
Title Проблеми і перспективи розвитку післядипломної педагогічної освіти в умовах розбудови нової української школи
Postgraduate pedegogical education in conditions of the creation the new ukrainian school development problems and prospects
 
Creator Олійник, В.В.
Кириченко, М.О.
Отич, О.М.
Сорочан, Т.М.
Бондарчук, О.І.
Діденко, Н.Г.
Сергеєва, Л.М.
Клокар, Н.І.
Сидоренко, В.В.
Скрипник, М.І.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті здійснено теоретичний аналіз сучасного стану розвитку післядипломної педагогічної освіти в Україні, виявлено найбільш важливі педагогічні та психологічні проблеми, що детермінують цей процес; окреслено основні тенденції й перспективи модернізації цієї освітньої галузі в контексті реформування вітчизняної освіти.
Обґрунтовано соціальне значення післядипломної педагогічної освіти в умовах розбудови Нової української школи, розкрито соціальну місію закладів ППО як інноваційних центрів підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів і керівників Нової української школи. Наголошено на унікальності досвіду професійного розвитку фахівців освітньої галузі на андрагогічних засадах, накопиченого педагогічними працівниками закладів післядипломної педагогічної освіти.
The article shows the current state of postgraduate pedagogical development in Ukraine. The most important pedagogical and psychological problems, which determines this process is revealed. The major trends and prospects of modernization this educational branch outlines in the context of the creation the New Ukrainian School.
Social significance of postgraduate pedagogical education is growing in conditions of the creation the New Ukrainian School via trains teachers, high school lecturers and education leaders to effective professional activities in the context of educational reforms. The unique innovative pedagogical experience was accumulated, in institutions of postgraduate pedagogical education. The professional qualifications training system, retraining and professional growth of specialists of the educational branch on an anagogical basis is developed.
 
Publisher Видавничий дім "Сам"
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710171/1/%D0%A3%D0%9C%D0%9E%20-%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%AE%D0%B2%D1%96%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%9D%D0%90%D0%9F%D0%9D%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%281%29.pdf
- Олійник, В.В., Кириченко, М.О. (orcid.org/0000-0003-1756-9140 <http://orcid.org/0000-0003-1756-9140>), Отич, О.М., Сорочан, Т.М., Бондарчук, О.І., Діденко, Н.Г., Сергеєва, Л.М., Клокар, Н.І., Сидоренко, В.В. and Скрипник, М.І. (2017) Postgraduate pedegogical education in conditions of the creation the new ukrainian school development problems and prospects Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). pp. 382-391. ISSN 966-8714-15-6