Запис Детальніше

Організаційно-педагогічні умови забезпечення права на працю випускників спеціальних шкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями (історичний аспект)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710254/
http://www.ikpp.npu.edu.ua/nch19kpsp/arkhiv/146-naukovyi-chasopys-npu-imeni-m-p-drahomanova-seriia-19-korektsiina-pedahohika-ta-spetsialna-psykholohiia-zbirnyk-naukovykh-prats-30
 
Title Організаційно-педагогічні умови забезпечення права на працю випускників спеціальних шкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями (історичний аспект)
Organizing-and-pedagogical conditions to provide the right to labor for graduaters from special schools for children with intellectual impairments (historical aspect)
 
Creator Єжова, Т.Є.
 
Subject 34 Law. Jurisprudence
37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description В статті уточнено поняття «право на працю»; здійснено контент-аналіз нормативно-правових документів, які регламентують трудову зайнятість осіб молодше 18 років та осіб з інвалідністю. Узагальнено досвід роботи спеціальних шкіл щодо професійної орієнтації та професійно-трудового
навчання дітей з інтелектуальними порушеннями протягом ХХ століття; окреслено шляхи його вдосконалення та можливості використання в сучасних умовах. Визначено та обґрунтовано завдання спеціальної школи для дітей з інтелектуальними порушеннями щодо сприяння забезпеченню права випускників на працю. До основних завдань віднесено: професійна орієнтація, допрофесійне та початкове професійне навчання, моральне та правове виховання, формування соціальної компетентності учнів. Показано основні напрями роботи педагога щодо реалізації цих завдань. Розглянуто можливості спеціальної школи щодо сприяння працевлаштуванню випускників.
Specified in this paper is the concept “right to labor” and performed is the content-analysis of normative legal documents that regulate employment of persons under 18 and persons with disabilities. Generalized in this paper is experience of work in special schools concerning vocational orientation and professional-labor teaching the mental deficient children during the 20th century; the ways for development and implementation of acquired experience in present day conditions are singled out. Ascertained and grounded are the tasks for these special schools dealing with mental deficient children to assist ensuring the right of schoolleavers to labor. The main tasks are formulated as follows: vocational guidance, initial and pre- vocational training, moral and legal education, formation of conditions for children that provide their participation in social life. Shown are the main directions of the pedagogical work for realization of these tasks. Also considered are possibilities of the special school to assist school-leavers in job placement.
 
Publisher НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710254/1/%D0%9E%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8E%20%D0%B2%D0%B8%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB.pdf
- Єжова, Т.Є. (2015) Organizing-and-pedagogical conditions to provide the right to labor for graduaters from special schools for children with intellectual impairments (historical aspect) Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія (30). pp. 68-74. ISSN 2310-0893