Поляриметрична система посадки безпілотних літальних апаратів
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Поляриметрична система посадки безпілотних літальних апаратів
POLARIMETRIC UNMANNED AERIAL VEHICLE LANDING SYSTEM Поляриметрическая система посадки беспилотных летательных аппаратов |
|
Creator |
Klochan, A. E.; Національний транспортний університет, Київ
Al-Ammouri, A.; Національний транспортний університет, Київ Subbotyna, V. K.; Національний транспортний університет, Київ Abdulsalam, Hafed I. S.; Національний транспортний університет, Київ |
|
Subject |
Cистема посадки; траєкторія посадки; блок-схема; поляриметр; плоско-паралельна ізотропна діелектрична пластина; метод вимірювання; математичне моделювання; безпілотний літальний апарат
УДК 629.735.051.83:629.7.014-519 (045) Block diagram; landing system; landing trajectory; measurement method; mathematical modeling; planar isotropic dielectric plate; polarimeter; unmanned aerial vehicle UDC 629.735.051.83:629.7.014-519 (045) Cистема посадки; траектория посадки; блок-схема; поляриметр; плоскопараллельная изотропная диэлектрическая пластина; метод измерения; математическое моделирование; беспилотный летательный аппарат УДК 629.735.051.83:629.7.014-519 (045) |
|
Description |
Статтю присвячено питанню розробки перспективної поляриметричної системи посадки безпілотних літальних апаратів літакового типу. Запропонована поляриметрична система посадки, також, може використовуватись для посадки безпілотних літальних апаратів інших типів. В статті розглянуто існуючі системи посадки безпілотних літальних апаратів, а також запропоновано поляриметричну систему посадки, яка складається з двох частин: наземного блоку (блоку випромінювання) та бортового блоку (блоку вимірювання). Розглянуто методи формування лінії глісади з використанням поляризованого випромінювання та блок-схеми каналів бортового та наземного блоків. При цьому наземний блок складається з трьох каналів випромінювання, а бортовий блок – з п’яти каналів вимірювання. Запропонована система потенційно дозволяє визначати просторове положення безпілотного літального апарату під час посадки, а також його відхилення від траєкторії посадки з високою точністю та чутливістю. Поляриметрична система посадки дозволяє проводити посадку на негоризонтальні та рухомі площини посадки, а також здійснювати посадку за складною траєкторією посадки. Наведено формули перерахунку поляриметричних параметрів, які вимірюються, в параметри просторового положення безпілотного літального апарату та його положення відносно лінії глісади. Показано результати математичного моделювання роботи каналу вимірювання, за результатами якого можна зробити висновок, що залежність поляриметричних параметрів від величини відхилення безпілотного літального апарату від лінії глісади має переважно лінійний характер та залежить від просторового положення безпілотного літального апарату.
The paper deals with questions of developing the advanced polarimetric landing system for unmanned aerial vehicle of plane type. The proposed polarimetric landing system can also be used for landing the unmanned aerial vehicle of other types. The article considered the existing landing systems for unmanned aerial vehicle as well as proposed the polarimetric landing system for unmanned aerial vehicle, which consists of two parts: the ground-based block (radiation unit) and the on-board block (measurement unit). The .methods for forming the glidepath with the use of polarized radiation and block diagrams of onboard and ground blocks channels are considered in the article. In these conditions, the ground-based block consists of three radiation channels, and the on-board block consists of five measurement channels. The proposed system, potentially, allows determining the attitude of unmanned aerial vehicle during landing, as well as, its deviation from glidepath with high accuracy and sensitivity. Polarimetric landing system for unmanned aerial vehicle allows providing landing on non-horizontal and moving plane of landing, as well as provide landing by complex trajectory. The formulas for recalculating the measured polarimetric parameters in the attitude parameters of unmanned aerial vehicle and parameters of its position relative to landing surface are given. In article were given result of the mathematical modeling of measurement channel. Based on the results of this modeling, it can be concluded that the dependence of the polarimetric parameters on the deviation of the unmanned aerial vehicle from the glidepath is primarily linear and depends on the attitude of the unmanned aerial vehicle. Статья посвящена вопросу разработки перспективной поляриметрической системы посадки беспилотных летательных аппаратов самолетного типа. Предложенная поляриметрическая система посадки, также может использоваться для посадки беспилотных летательных аппаратов других типов. Рассмотрены существующие системы посадки беспилотных летательных аппаратов, а также предложено поляриметрическую систему посадки, которая состоит из двух частей: наземного блока (блока излучения) и бортового блока (блока измерения). В статье рассмотрены методы формирования линии глиссады с использованием поляризованного излучения и блок-схемы каналов бортового и наземного блоков. При этом наземный блок состоит из трех каналов излучения, а бортовой блок – из пяти каналов измерения. Предложенная система потенциально позволяет определять пространственное положение беспилотного летательного аппарата при посадке, а также его отклонения от траектории посадки с высокой точностью и чувствительностью. Поляриметрическая система посадки позволяет проводить посадку на негоризонтальные и подвижные плоскости посадки, а также осуществлять посадку по сложной траектории посадки. Приведены формулы пересчета измеряемых поляриметрических параметров в параметры пространственного положения беспилотного летательного аппарата и его положения относительно линии глиссады. Показаны результаты математического моделирования работы канала измерения, по результатам которого можно сделать вывод, что зависимость поляриметрических параметров от величины отклонения беспилотного летательного аппарата от линии глиссады имеет преимущественно линейный характер и зависит от пространственного положения беспилотного летательного аппарата. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-03-15
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/12316
10.18372/1990-5548.54.12316 |
|
Source |
Electronics and Control Systems; Том 4, № 54 (2017); 50-58
Электроника и системы управления; Том 4, № 54 (2017); 50-58 Електроніка та системи управління; Том 4, № 54 (2017); 50-58 |
|
Language |
en
|
|