Запис Детальніше

Постмодерністський дискурс культурного простору вищого навчального закладу

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23461/
 
Title Постмодерністський дискурс культурного простору вищого навчального закладу
Postmodernistic discourse of the cultural space of the higher educational establishment
Постмодернистский дискурс культурного пространства высшего учебного заведения
 
Creator Лєвіт, Дмитро Анатолійович
 
Subject Erih Plus
Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття висвітлює актуальну проблему сучасної філософії освіти – вплив ідей постмодернізму на культурний простів вищого навчального закладу. Особливого значення постмодерністські культурні цінності набувають у системі вищої освіти, яка певною мірою є транслятором культури соціуму. Специфічні категорії постмодернізму:
плюралізм, фрагментарність, децентрація тощо – знаходять своє втілення і трансформують культурний простір вишу. Широке використання інформаційно-
комунікаційних технологій, зміна ролі викладача в освітньому процесі, розмаїття
світоглядних позицій, мультикультурність освіти, активізація уваги до проблем
ґендерної самоідентифікації та ґендерної рівності – усе це є ознаками постмодерністського культурного простору вищого навчального закладу. Водночас, постмодернізм не відкидає такі загальногуманістичні цінності, як свобода, право на мирне життя, на свободу висловлювати свої думки і почуття, оскільки ці універсальні цінності визначають сенс життя кожної людини, незалежно від приналежності до
різних культур і етносів.
The article highlights the relevant problem of modern philosophy of education - the influence of ideas of postmodernism on the cultural space of a higher educational establishment. Postmodern cultural values acquire the particular importance in the system of
higher education, which in a certain way is the translator of the culture of society. Specific
categories of postmodernism: pluralism, fragmentation, decentralization, etc. – find their
embodiment and transform the cultural space of the university. The wide use of information and communication technologies, the changing role of the teacher in the educational process, the diversity of ideological positions, the multiculturalism of education, the intensification of attention to the problems of gender identity and gender equality are all signs of the
postmodern cultural space of a higher educational establishment. At the same time, postmodernism does not exclude such common humanistic values as freedom, the right to peaceful life, freedom to express one’s thoughts and feelings, since these universal values
determine the meaning of each person’s life, regardless of their belonging to different cultures and ethnic groups.
Статья освещает актуальную проблему современной философии образования – влияние идей постмодернизма на культурное пространство высшего учебного заведения. Особое значение постмодернистские культурные ценности приобретают в
системе высшего образования, которое в определенной степени является транслятором культуры социума. Специфические категории постмодернизма: плюрализм,
фрагментарность, децентрация и т.д. – находят свое воплощение и трансформируют культурное пространство вуза. Широкое использование информационно-коммуникационных технологий, изменение роли преподавателя в образовательном процессе, разнообразие мировоззренческих позиций, мультикультурность образования,
активизация внимания к проблемам гендерной самоидентификации и гендерного
равенства – все это является признаками постмодернистского культурного
пространства высшего учебного заведения. В то же время, постмодернизм не
исключает такие общегуманистические ценности, как свобода, право на мирную жизнь,
на свободу выражать свои мысли и чувства, поскольку эти универсальные ценности
определяют смысл жизни каждого человека, независимо от принадлежности к разным
культурам и этносов.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23461/1/D_LIEVIT_VOUUKIDEOP_21-3_III_IS.pdf
Лєвіт, Дмитро Анатолійович (2017) Постмодерністський дискурс культурного простору вищого навчального закладу Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. Тематичний випуск "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. - Вип. 21 - Кн. 3 - Том ІІІ (77), 21 (3(77)). с. 61-70. ISSN 2308-3778/978-966-2760-79-8