Запис Детальніше

Intangible factors of a company’s market value creation: measurement and evaluation

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Intangible factors of a company’s market value creation: measurement and evaluation
 
Creator Kuzmina-Merlino, Iryna
 
Subject intangible assets
company’s market value
core competences
intellectual capital
338.242.46
 
Description In the given publication the role of intangible resources is considered as a crucial strategic asset which creates a company’s market value,
and the sequence of the D. Andriessen method is disclosed for the evalution of the market value of Latvian pharmacy listed company JSC ‘Olainfarm’. The result of the evalution is being compared with the results gained from applying traditional methods as method of discounted cash flows, balance value and capitalization method. The measurement and evaluation of the potential value of intangible
assets or intellectual capital is the most important source of information and analytical support for ensuring the strategic management of the company.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2012-04-18T11:33:19Z
2012-04-18T11:33:19Z
2011-05-19
 
Type Article
 
Identifier Kuzmina-Merlino I. Intangible factors of a company’s market value creation: measurement and evaluation / I. Kuzmina-Merlino // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Укр. Союз промисловців і підприємців, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин НАНУ ; [редкол.: А. П. Наливайко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2011. – № 28: спец. вип. – С. 42–49.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/1469
 
Language uk