Запис Детальніше

Комерціалізація вузівських інновацій як резерв зростання людського капіталу вітчизняних підприємств

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Комерціалізація вузівських інновацій як резерв зростання людського капіталу вітчизняних підприємств
 
Creator Олієвська, Мирослава Григорівна
Olievska, Myroslava
Олиевская, Мирослава Григорьевна
 
Subject інновація
комерціалізація вузівських інновацій
фінансове забезпечення
економічне зростання
людський капітал
innovation
commercialization of institute of higher innovations
financial providing
economy growing
human capital
инновация
коммерциализация вузовских инноваций
финансовое обеспечение
экономический рост
человеческий капитал
330.3:336.5
 
Description У статті розглядаються проблеми підвищення інноваційної активності підприємств, механізм комерціалізації вузівських інновацій, який
забезпечать підвищення конкурентоспроможності та економічне зростання для вітчизняних підприємств. Запропоновано власне визначення поняття «комерціалізація інновацій».
The problems of increase of innovative activity of enterprises in Ukraine are examined in the article, mechanism of «commercialization of innovations», which will provide the economy growing of innovative enterprises of Ukraine. The author offered its own definition of "commercialization of innovations». The article states that spending on education and science can be productive and profitable, because contributes to the formation of effective employee. The author notes that in foreign countries the concept of the so-called continuing education throughout the life became widespread, and notes that integtation of production, science and education contributes to the increase in demand for research results, and educational process used in the practice of business
entities that promotes innovative development of the latter. The author concludes that the financing of education and science as the leading sectors of the productive formation of human capabilities is one of the tasks of achieving human development and economic growth in Ukraine.
В статье рассматриваются проблемы повышения инновационной активности предприятий, механизм коммерциализации вузовских инноваций, который обеспечат повышение конкурентоспособности и экономический рост для отечественных предприятий. Предложено собственное определение понятия «коммерциализация инноваций».
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2015-04-23T12:13:52Z
2015-04-23T12:13:52Z
2014-10-03
 
Type Article
 
Identifier Олієвська М. Г. Комерціалізація вузівських інновацій як резерв зростання людського капіталу вітчизняних підприємств / М. Г. Олієвська // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана", Укр. Союз промисловців і підприємців, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин НАН України ; голов. ред. А. П. Наливайко. – Київ : КНЕУ, 2014. – № 35. – С. 50-56.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/6237
 
Language uk