Запис Детальніше

Дуалістичність у діяльності посередницької організації

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Дуалістичність у діяльності посередницької організації
 
Creator Дима, Олександр Олексійович
Dyma, Oleksandr
Дыма, Александр Алексеевич
 
Subject посередництво
посередницька організація
дуалістичність
посередницька мережа
постачальник
споживач
mediation
mediation organization
duality
brokerage network provider
consumer
посредничество
посредническая организация
дуалистичность
посредническая сеть
поставщик
потребитель
658.8
 
Description У статті розкриваються особливості посередницької діяльності та роль посередницької організації у ринковій економіці. Основна увага акцентується на структурі каналів, які створюються за участю посередницьких організацій, перевагах і недоліках їх використання для забезпечення ефективної взаємодії виробника та кінцевого споживача. Виявлено дуальний характер посередницької діяльності, що передбачає узгодження інтересів усіх учасників трансакції.
The article describes the features and the role of intermediary organizations in the market economy. The analysis of the definitions of categories of intermediary organization identified the main existing approaches to its understanding, that range from providing information services to total filling of the gap between the product/service production and its transmission to the consumer. The main emphasis is placed on the structure of the channels that are created with the participation of intermediary organizations and the advantages and disadvantages of their use for effective interaction of the manufacturer and the consumer. All benefits under the act of mediation were summarized in three types of utility: utility of product condition, utility of space and time utility. Much attention is focused on the ambivalence in the operation of intermediary organization. The dual nature of mediation involves reconciling the interests of all participants in the transaction: producers, consumers and the intermediary organizations itself. The advantages of producer and consumer cooperation with intermediary organizations are presented in the work.
В статье рассмотрены особенности посреднической деятельности. Исследуется роль посреднической организации в рыночной экономике. Основное внимание акцентируется на структуре каналов, которые создаются с участием посреднических организаций и преимуществах и недостатках их использования для обеспечения эффективного взаимодействия
производителя и конечного потребителя. Проанализирован дуальный характер посреднической деятельности, который предусматривает согласование интересов всех участников трансакции.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2015-04-24T09:00:47Z
2015-04-24T09:00:47Z
2014-10-13
 
Type Article
 
Identifier Дима О. О. Дуалістичність у діяльності посередницької організації / О. О. Дима // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Укр. Союз промисловців і підприємців, Ін-т світ. екон. і міжнар. відносин НАНУ ; [редкол.: А. П. Наливайко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2014. – № 35. – С. 89-97.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/6243
 
Language uk