Запис Детальніше

Цінність людського капіталу в системі маркетингового управління продажем торговельно-посередницького підприємства

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Цінність людського капіталу в системі маркетингового управління продажем торговельно-посередницького підприємства
The value of human capital in the marketing and sales management trade and intermediary enterprises
Ценность человеческого капитала в системе маркетингового управления продажами торгово-посреднического предприятия
 
Creator Данніков, Олег Володимирович
Dannikov, Oleg
Данников, Олег Владимирович
 
Subject управління торговим персоналом
збут
продаж
реалізація продукції
маркетинг
бізнес-тенденції
дилери
торговці
торгівля
торговельно-посередницькі підприємства
маркетингове управління
мерчандайзинг
підприємства оптово-роздрібної торгівлі
система продажу
учасники маркетингового каналу
комерційна діяльність
управління продажем
торговельне посередництво
стратегія продажу
план продажу (збуту)
management of sales staff
sales
marketing
business trends
dealers
traders
trade
trade facilitation company
marketing management
merchandising
wholesale and retail trade
system sales
marketing channel members
commercial activities
sales management
commercial mediation
sales strategy
plan of sales
управление торговым персоналом
сбыт
продажа
реализация продукции
маркетинг
бизнес-тенденции
дилеры
торговцы
торговля
торгово-посреднические предприятия
маркетинговое управление
мерчандайзинг
предприятия оптово-розничной торговли
система продаж
участники маркетингового канала
коммерческая деятельность
управление продажами
торговое посредничество
стратегия продаж
план продаж (сбыта)
658.8 : 339.1-051
 
Description Автором розглядаються питання маркетингового управління продажем у діяльності сучасних торговельно-посередницьких (оптово-роздрібних) підприємств України. Ґрунтуючись на сучасних теоретичних засадах стратегічного маркетингу, з врахуванням специфіки та особливостей розвитку вітчизняних торговельно-посередницьких підприємств, автором удосконалено методичні рекомендації щодо формування маркетингової політики управління продажем та створення сприятливих передумов ефективної її реалізації на перспективу з позицій маркетингового стратегічного планування.
The author considers marketing sales management in modern trade (wholesale and retail) of the enterprises of Ukraine. Based on recent theoretical foundations of strategic marketing, taking into account the specifics and peculiarities of development of the Ukrainian trade and intermediary companies, the author improved methodological recommendations on the formation of the marketing policy sales management and the creation of favorable conditions effective its implementation for the future in terms of marketing strategic planning. The aim of the study is: to develop science-based guidance and practical recommendations to improve the process of sales management positions with strategic marketing planning. The subject of research is the activity of market participants on the organization, planning,
motivation, control and performance meet consumer demand by commodity-money exchange.
The object of study is the process of formation and development of marketing activities and business entities. The main problem of strategic management is the lack of theoretical principles that should serve as a methodological basis for the practical implementation of strategic management. Modern economic relations in the world are formed and occur in conditions where elevated
pace is qualitative renewal of material and technical base through the introduction of results of scientific-technical progress, the increased uncertainty of trends of environmental change and the increased growth rate of these changes, the role of the human factor in ensuring efficient management of the case. As a rule the result of strategy development should be clearly defined position of target segments, value proposition, corporate strategy, competitive
strategy, marketing tools, sales goals, and the like.
Автором рассматриваются вопросы маркетингового управления продажами в деятельности современных торгово-посреднических (оптово-розничных) предприятий Украины. Основываясь на современных теоретических основах стратегического маркетинга, с учетом специфики и особенностей развития украинских торгово-посреднических предприятий, автором усовершенствованы методические рекомендации по формированию маркетинговой политики управление продажами и созданию благоприятных предпосылок эффективной ее реализации на перспективу с позиций маркетингового стратегического планирования.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2015-09-09T08:12:28Z
2015-09-09T08:12:28Z
2015-03-11
 
Type Article
 
Identifier Данніков О. В. Цінність людського капіталу в системі маркетингового управління продажем торговельно-посередницького підприємства / О. В. Данніков // Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – № 1. – С. 193-202.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/9331
 
Language uk