Запис Детальніше

Методичні основи національного рейтингу якості управління репутацією

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Методичні основи національного рейтингу якості управління репутацією
Methodological basis of the national rating of reputation management
Методические основы национального рейтинга качества управления репутацией
 
Creator Дерев'янко, Олена Георгіївна
Derevianko, O. H.
Деревянко, Елена Георгиевна
 
Subject репутація
національний рейтинг репутації компаній
репутаційний менеджмент
стейкхолдери
антикрихкість репутації
reputation
National rating of reputation management
stakeholders
аntifragile of reputation
репутация
национальный рейтинг репутации компаний
репутационный менеджмент
стейкхолдеры
антихрупкость репутации
658:659.3:659.4
 
Description У статті висвітлено методичні основи Національного рейтингу якості управління репутацією, запропонованого автором. Оцінюючи зусилля компанії щодо формування репутації, необхідно розрізняти два вектори такої оцінки: функціональний (оцінювання процесів менеджменту) і результатний (безпосередньо оцінювання сформованої репутації — довіри). На функціональному рівні пропонуються такі номінації: «Репутаційна стабільність», «Медіаактивність», «Інноваційний підхід», «Іміджевий капітал КСВ» і «Антикриза року». Оцінювання в рамках запропонованих п’яти номінацій здійснюється шляхом анкетування експертів. Однією з задач Національного рейтингу якості управління репутацією є виявлення найефективніших моделей і подальше
висвітлення унікального досвіду компанії-переможця з метою популяризації якісного репутаційного менеджменту, здатного підняти ведення бізнесу в Україні до рівня високих світових стандартів.
In the article the method of the National rating of reputation management, that should be regarded as an annual monitoring project. He will give a signal to the world community that Ukrainian companies can be trusted. In assessing the company’s efforts on building a reputation, it is necessary to evaluate the two vectors: functional (evaluation process management) and result (directly evaluating the existing reputation — trust). The author reveals the following national rating category as reputation management «reputational stability», «media activity», «innovative approach», «Image capital CSR» and «Annual Anticrisis». Reputation management consists of the essential elements, ie, is a system. The author notes that at each of the five functional nominations assess all three dimensions of reputation management systems, «foundation» — institutionalized function (I) «reputational activity» (A) and feedback mechanisms with stakeholders (S). Evaluation of the proposed five nominations survey carried out by experts. Leadership of a company in a particular category the National rating of reputation management is a testament prerequisites high generalizing results — the company’s reputation. However, in practice the highest efforts often lead to the best results: some companies invent economical and yet effective reputation management model. The second stage in the survey involved a new group of experts (among the most titled authority on reputation management in Ukraine and well-known investment analysts), which assesses the quality of the existing reputation management on five parameters (аntifragile, replicationability, innovation, resource efficiency, profitability). One of the key tasks of the of the National rating of reputation management is to ask for Ukrainian business community system benchmarks and vector improvement of reputation management.
В статье освещены методические основы Национального рейтинга качества управления репутацией, предложенного автором. Оценивая усилия компании по формированию репутации, необходимо различать два вектора такой оценки: функциональный (оценка процессов менеджмента) и исходный (непосредственно оценивания сложившейся репутации — доверия). На функциональном уровне предлагаются такие номинации: «Репутационная стабильность», «Медиаактивность», «Инновационный подход», «Имиджевый капитал КСО» и «Антикризис года». Оценивания в рамках предложенных пяти номинаций осуществляется путем анкетирования экспертов. Одной из задач Национального рейтинга качества управления репутацией является выявление наиболее эффективных моделей и дальнейшее освещение уникального опыта компании-победителя с целью популяризации качественного репутационного менеджмента, способного поднять ведения бизнеса в Украине до уровня высоких мировых стандартов.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2015-11-10T09:24:48Z
2015-11-10T09:24:48Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Дерев'янко О. Г. Методичні основи національного рейтингу якості управління репутацією / О. Г. Дерев'янко // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Укр. союз промисловців і підприємців, Ін-т світової екон. і міжнар. відносин НАН України ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – Вип. 36. – С. 13–25.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/10990
 
Language uk