Запис Детальніше

Стратегічне управління підприємством у нестабільному ринковому середовищі

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Стратегічне управління підприємством у нестабільному ринковому середовищі
Company strategic management in unstable market environment
Стратегическое управление предприятием в нестабильной рыночной среде
 
Creator Шатілова, Олена Володимирівна
Shatilova, O.
Шатилова, Елена Владимировна
 
Subject стратегічне управління підприємством
моделі стратегічного управління
нестабільне ринкове середовище
company strategic management
strategic management models
unstable market environment
стратегическое управление предприятием
модели стратегического управления
нестабильная рыночная среда
005.21
 
Description Розглянуто актуальні проблеми управління підприємством у нестабільному ринковому середовищі. Здійснено порівняльний аналіз моделей стратегічного управління підприємством. Удосконалено методичний підхід оцінки рівня нестабільності ринкового середовища. Обґрунтовано необхідність вибору моделі стратегічного управління підприємством на основі оцінки рівня нестабільності ринкового середовища.
The article сonsiders urgent problems of enterprise management in unstable market environment. The work presents a comparative analysis of models of strategic management. It begins with a review of the historical perspectives of company strategic management. On the basis of economic literature, studying the existing company strategic management conceptions are overviewed. The main strategic management models are observed and compared. The expediency of strategic management models application depending on the level of market instability is defined. Thus, the problem of market environment assessment is researched. Based on the I. Ansoff`s and A. Gradov`s investigations and on the basis of external environment factors, which was modified from G. Kleyner`s list, the technique of market instability estimation was improved. As a result, the instability current level of the main factors, which have the influence on motor industry activity, was determined. In conclusion, the necessity of application of strategic management models, which is characterized by the top flight of adaptation and flexibility, is proved.
Рассмотрены актуальные проблемы управления предприятием в нестабильной рыночной среде. Проведен сравнительный анализ моделей стратегического управления предприятием. Усовершенствован методический подход оценки уровня нестабильности рыночной среды. Обоснованна необходимость выбора модели стратегического управления предприятием на основе оценки уровня нестабильности рыночной среды.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2015-11-10T12:57:25Z
2015-11-10T12:57:25Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Шатілова О. В. Стратегічне управління підприємством у нестабільному ринковому середовищі / О. В. Шатілова // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Укр. союз промисловців і підприємців, Ін-т світової екон. і міжнар. відносин НАН України ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – Вип. 36. – С. 138–146.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/11003
 
Language uk