Запис Детальніше

Діагностика внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Діагностика внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця
Diagnosis of internal appeal constitutes employer brand
Диагностика внутренней составляющей привлекательности бренда работодателя
 
Creator Захарова, О. В.
Zakharova, O. V.
 
Subject Бренд роботодавця
імідж
підприємство
персонал
управління персоналом
показники оцінки
ступінь привабливості
діагностика
Еmployer brand
image
company
personnel
human resource management
indicators of evaluation
degree of attractiveness
diagnostics
Бренд работодателя
имидж
предприятие
персонал
управление персоналом
показатели оценки
степень привлекательности
диагностика
331.58:331.445
 
Description Обґрунтовано доцільність діагностики внутрішньої складової привабливості бренда
роботодавця. Запропоновано показники діагностики внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця. Визначено кількісні межі значень кожного з обраних показників для обґрунтування ступеня привабливості бренда — високої, середньої або низької.
The aim is to develop a methodology of diagnostics of internal component of the
attractiveness of the employer brand. The scientific novelty of this work consists a list of indicators of internal diagnostic component of the employer brand; quantitative determination for each of the offered indicators of borders of values in relation to the degree of attractiveness of the employer brand. The application of this worked out methodology will allow evidently to define the degree of attractiveness of the employer brand, which proposed three options — high, middle or low. These indicators were attributed nine indicators:
turnover ratio retirement, staff stability factor, the factor of stability of ersonnel, the average age of employees, the level of staffing of the enterprise personnel, the rate of ROI (Return of investment), turnover rate prospective employees, productivity growth, earnings growth company. The choice of these indicators was related to the necessity of complex description of all personnel management’s aspects. For every choicen indicators in this work decoding of
semantic loading of possible quantitative values was conducted. Attention was paid to the maximum values of indicators, the approach which will negatively affect at work of enterprise and internal constituent of the employer brand. Further researches must be sent to the ground of concrete measures on the increase of internal component of the attractiveness of the employer brand, ground of indicators and expansion of amount of indicators of such
estimation external constituent.
Обоснована целесообразность диагностики внутренней составляющей привлекательности бренда работодателя. Предложены показатели диагностики внутренней составляющей бренда работодателя. Определены количественные границы значений каждого показателя для обоснования степени привлекательности бренда — высокой, средней или низкой.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2015-12-21T07:13:40Z
2015-12-21T07:13:40Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Захарова О. В. Діагностика внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця / О. В. Захарова // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана" ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – № 2. – С. 64–70.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/12226
 
Language uk