Запис Детальніше

Удосконалення управління маркетинговою діяльністю торговельно-посередницьких підприємств

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Удосконалення управління маркетинговою діяльністю торговельно-посередницьких підприємств
Improving the management of marketing activities of trade and intermediary enterprises
Совершенствование управления маркетинговой деятельнстью торгово-посреднических предприятий
 
Creator Земляков, Ігор Семенович
Zemlyakov, I.
Земляков, Игорь Семёнович
Пилипчук, Володимир Петрович
Pilipchuk, V.
Пилипчук, Владимир Петрович
Штуль, Валентин Петрович
Shtul, V.
 
Subject торговельно-посередницькі підприємства
оптовий продаж
бенчмаркінг
стратегічне планування
поточне планування
продаж
контроль
ефективність продаж
trade-intermediary enterprise
wholesale
benchmarking
strategic planning
current planning
sales control
sales effectiveness
торгово-посреднические предприятия
оптовая продажа
бенчмаркинг
стратегическое планирование
текущее планирование
продажа
контроль
эффективность продаж
339.33
 
Description У статті розглянуто проблеми управління маркетинговою діяльністю торговельно-посередницьких підприємств, впровадження інструментарію бенчмаркінгу в процесі визначення найкращих практик серед них за комплексом маркетингу. Рекомендована модель удосконалення
управління маркетингом оптових підприємств на основі вивчення практичного досвіду їх роботи. Розглянуто актуальні питання та взаємозв’язок стратегічного і поточного планування діяльності цих підприємств та контролю їх реалізації.
The article deals with the management of marketing activities of trade and intermediary enterprises, introduction of benchmarking tools in the process of identifying the best practices among them in the marketing mix. The paper recommends a model for improving marketing management of wholesale enterprises on the basis of studying the practical experience of their work. The work considers the actual issues and the relationship between strategic and ongoing planning of the activities of these enterprises and the control over their implementation. In the development of marketing strategies important experience of leading companies operating in this market plays the leading role, as it can help in determining the strategic direction of development and allocation of scarce resources to promote trade and intermediary business. Managing the marketing activities of the company should be based on innovative approaches. The publication highlights the impact of marketing innovations to implement marketing strategies of trade and intermediary businesses through the use of new or improved methods and tools of marketing in the creation and dissemination of specific technologies or services will enable better meet the needs of customers.
В статье рассмотрены проблемы управления маркетинговой деятельностью торгово-посреднических предприятий, внедрения инструментария бенчмаркинга в процессе определения лучших практик среди них по комплексу маркетинга. Рекомендуемая модель совершенствования управления маркетингом оптовых предприятий на основе изучения практического опыта их работы. Рассмотрены актуальные вопросы и взаимосвязь стратегического и текущего планирования деятельности этих предприятий и контроля их реализации.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-01-29T10:02:10Z
2016-01-29T10:02:10Z
2015-09-01
 
Type Article
 
Identifier Земляков І. С. Удосконалення управління маркетинговою діяльністю торговельно-посередницьких підприємств / І. С. Земляков, В. П. Пилипчук, В. П. Штуль // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана», Укр. союз промисловців і підприємців, Ін-т світової екон. і міжнар. відносин НАН України ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – Вип. 37. – С. 156–165.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/13443
 
Language uk