Запис Детальніше

Моделі поділу ринку на торгові зони в нечітких умовах

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Моделі поділу ринку на торгові зони в нечітких умовах
Models of market division into trade areas in the fuzzy conditions
Модели разделения рынка на торговые зоны в нечетких условиях
 
Creator Тарасова, Людмила Григорівна
Tarasova, Liudmyla
Тарасова, Людмила Григорьевна
Піскунова, Олена Валеріївна
Piskunova, Olena
Пискунова, Елена Валерьевна
 
Subject Модель поділу
торгові зони
композиція бінарних відношень
відстань Хеммінга для нечіткої множини
відстань Хеммінга з додатнім відхиленням для нечіткої множини
відстань Хеммінга з від’ємним відхиленням для нечіткої множини
нечіткий кластер
поріг поділу
ьodel of division
trade areas
composition of binary relations
Hamming distance for fuzzy set
Hamming distance with positive deviation for fuzzy set
Hamming distance with negative deviation for fuzzy set
fuzzy cluster
threshold of division
vодель разделения
торговые зоны
композиция бинарных отношений
расстояние Хемминга для нечеткого множества
расстояние Хемминга с положительным отклонением для нечеткого множества
расстояние Хемминга с отрицательным отклонением для нечеткого множества
нечеткий кластер
порог разделения
519.86
 
Description Конкурентна боротьба за ринок збуту привела до виникнення проблеми поділу ринку на торгові зони та появи численних моделей торгових зон. Класичні моделі, які одержали назву «моделі просторової взаємодії», описують поділ на торгові зони в чітких умовах. Для побудови моделей, більш адекватних умовам сучасної економіки, доцільно використовувати теорію нечітких множин.
У статті запропоновано новий підхід до поділу ринку на торгові зони в нечітких умовах на підґрунті застосування відстані Хеммінга, який враховує економічний зміст задачі та усуває некоректності класичного підходу, основаного на композиції бінарних відношень. Введено нові поняття, такі як відстань Хеммінга з додатнім відхиленням для нечіткої множини та відстань Хеммінга з від’ємним відхиленням для нечіткої множини. Запропоновано методологію визначення порогу поділу, а також розширення поняття розв’язку задачі поділу на торгові зони. Запропоновано не тільки виділяти торгові зони, а й досліджувати первинні, вторинні, третинні торгові зони як ступінь належності до потенційного споживача, використовуючи значення функцій належності. Результати розв’язання прикладної задачі за допомогою запропонованого нами підходу є логічними і не суперечливими реальним процесам в економіці.
Competition for market led to the problem of market division into trade areas and the appearance of numerous models of trade areas. Classical models, which are called as "models of spatial interaction", describe the market division into trade areas in precise conditions. To build more adequate models to modern economy it’s appropriate to use the theory of fuzzy sets. It is proposed in the article a new approach to market division into trade areas in fuzzy conditions with usage of Hamming distance, which takes into account the economic sense of the problem and eliminates the incorrectness of classical approach, based on the composition of binary relations. The new concepts such as the Hamming distance with positive deviation for fuzzy set and the Hamming distance with negative deviation for fuzzy set are proposed in the article. The article deals with the methodology of determining the threshold of separation and proposed the expansion of the concept of solving the problem of market division into trade areas. So, it’s proposed not only to allocate the trade areas, but also research primary, secondary and tertiary trade zones as the degree of belonging to a potential customer using the values of the membership functions. The results of solving of applied problem under our approach are logical and not contradictory to real processes in the economy.
Конкурентная борьба за рынок сбыта привела к возникновению проблемы разделения рынка на торговые зоны и появления многочисленных моделей торговых зон. Классические модели, которые получили название «модели пространственного взаимодействия», описывают разделение на торговые зоны в четких условиях. Для построения моделей, более адекватных условиям современной экономики, целесообразно использовать теорию нечетких множеств. В статье предложен новый подход к разделению рынка на торговые зоны в нечетких условиях на основе использования расстояния Хемминга, который учитывает экономический смысл задачи и устраняет некорректности классического подхода, основанного на композиции бинарных отношений. Введены новые понятия, такие как расстояние Хемминга с положительным отклонением для нечеткого множества и расстояние Хемминга с отрицательным отклонением для нечеткого множества. Предложена методология определения порога разделения, а также расширено понятие решения задачи разделения на торговые зоны. Предложено не только выделять торговые зоны, но и исследовать первичные, вторичные, третичные торговые зоны как степень принадлежности к потенциальному потребителю, используя значения функций принадлежности. Результаты решения прикладной задачи с помощью предложенного нами подхода являются логичными и не противоречивыми реальным процессам в экономике.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-01-29T13:08:04Z
2016-01-29T13:08:04Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Тарасова Л. Г. Моделі поділу ринку на торгові зони в нечітких умовах / Л. Г. Тарасова, О. В. Піскунова // Нейро-нечіткі технології моделювання в економіці : наук.-анал. журн. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: А. В. Матвійчук (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – № 4. – С. 189–217.
2306-3289
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/13464
 
Language uk