Запис Детальніше

Мотивація персоналу: соціально-економічний аспект

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Мотивація персоналу: соціально-економічний аспект
Motivation of the personnel: socio-economic dimension
Мотивация персонала: социально-економический аспект
 
Creator Гриненко, Анатолій Михайлович
Grinenko, Anatoliy
Гриненко, Анатолий Михайлович
 
Subject мотивація
мотиваційний механізм
економічні фактори
соціальні фактори
соціальна політика
внутрішньофірмовий механізм
мotivation
motivational mechanism
economic factors
social factors
social policy
intra mechanism
мотивация
мотивационный механизм
экономические факторы
социальные факторы
социальная политика
внутрифирменный механизм
331.101.3
 
Description У статті досліджено та ідентифіковано соціальну складову мотиваційного механізму персоналу підприємства, розглянуто та погруповано основні соціальні фактори, що здійснюють вплив на цей механізм. Проаналізовано систему управління соціальними факторами на прикладі німецьких компаній.
The article studied and formulated the social component of motivation mechanism of the personnel. It acts as an organized system for effective implementation of social and economic goals of the employee and the company and their coordination through the use of methods and means of control. Economic factors as the basis of intra mechanism of motivation are always associated with social motives. And when basic material needs are met, human activities are increasingly defined by the social reasons. As part of social motivation the factors are identified by two groups. The first group of factors formed the company and aims to develop employee by the company itself. In the second group (the highest level of motivation) the effective role of the worker is traced who starts to do something for the company over a minimum due to labor agreement. This is evident in the management of analyzed social factors on the example of German companies in which the majority of employees of enterprises alienated from property of the companies and therefore requires a serious social motivation. The Ukrainian reality is that almost all of the total capital of the company is in the hands of the shareholders, and not always effectively functions as opposed to German one. Therefore, in modern Ukrainian economy, one of the specific features of intra motivation mechanism must be adaptive, mobilizing role as to market conditions, and only social factors of motivation can perform this role.
В статье исследованы и идентифицированы социальную составляющую мотивационного механизма персонала предприятия, рассмотрены и сгруппированы основные социальные факторы, оказывающие влияние на этот механизм. Проанализирована система управления социальными факторами на примере немецких
компаний.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-06-08T09:06:17Z
2016-06-08T09:06:17Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Гриненко А. М. Мотивація персоналу: соціально-економічний аспект / А. М. Гриненко // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана" ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – Вип. 1. – С. 98–105.
2410-4752
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/18334
 
Language uk