Запис Детальніше

Створення власного бізнесу молоддю: аналіз мотивів, можливостей і бар’єрів

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Створення власного бізнесу молоддю: аналіз мотивів, можливостей і бар’єрів
Starting an own business by youth: analysis of the motives, opportunities and barriers
Создание собственного бизнеса молодежью: анализ мотивов, возможностей и барьеров
 
Creator Василик, Алла Володимирівна
Vasylyk, A. V.
Василик, Алла Владимировна
Ачкасова, В. М.
Achkasova, V. M.
Ачкасова, В. М.
Зайко, Т. О.
Zaiko, T. O.
Зайко, Т. А.
 
Subject підприємець
власний бізнес
молодь
мотиви
бар’єри
можливості
entrepreneur
own business
youth
motivations
barriers
opportunities
предприниматель
собственный бизнес
молодежь
мотивы
барьеры
возможности
336.71
 
Description З’ясовано визначення сутності поняття «підприємець», розглянуто мотиви, можливості та бар’єри до створення власного бізнесу в Україні та за кордоном молоддю.
Small business is one of the opportunities to solve the problem of employment, self employment for the entrepreneur and the creation of the jobs for other people, and is a prerequisite for the formation of the middle class in Ukraine. The article deals with the essence of the definition of the concept of «entrepreneur», considers motives, opportunities and barriers for the creation own business in Ukraine and abroad by youth. As to the motives of starting business, survey results show that almost all respondents want to realize their ideas, interests and dreams to become independent and to feel the confident use of their experience and knowledge. The main problems for the students are: the lack of their own funds, bureaucracy, lack of contacts, the fear of failure. Starting business they have an excellent opportunity to seek assistance from student organizations and be more risk averse, as a private business — a way to self-development.
Выяснено определения сущности понятия «предприниматель», рассмотрены мотивы, возможности и барьеры к созданию собственного бизнеса в Украине и за рубежом молодежью.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-06-08T10:39:55Z
2016-06-08T10:39:55Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Василик А. В. Створення власного бізнесу молоддю: аналіз мотивів, можливостей і бар’єрів / А. В. Василик, В. М. Ачкасова, Т. О. Зайко // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана" ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – Вип. 1. – С. 131–139.
2410-4752
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/18338
 
Language uk