Запис Детальніше

Моделювання професійно-освітніх траєкторій молоді в аспекті забезпечення її конкурентоспроможності

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Моделювання професійно-освітніх траєкторій молоді в аспекті забезпечення її конкурентоспроможності
Modelling of professional and educational trajectories of youth in aspects of providing its competitiveness
Моделирование профессионально-образовательных траекторий молодежи в аспекте обеспечения ее конкурентоспособности
 
Creator Якимова, Н. С.
Yakymova, N. S.
Якимова, Н. С.
 
Subject Професійно-освітня траєкторія
професійне становлення
професійна орієнтація
мультиноміальна логістична регресійна модель
моделювання професійно-освітніх траєкторій молоді
конкурентоспроможність молоді
Professional and educational trajectory
professional development
career guidance
multinomial logistic regression model
modelling of professional and educational trajectories of young people
competitiveness of young people
Профессионально-образовательная траектория
профессиональное становление
профессиональная ориентация
мультиномиальная логистическая регрессионная модель
моделирование профессионально-образовательных траекторий молодежи
конкурентоспособность молодежи
331.548
 
Description Стаття присвячена дослідженню особливостей моделювання професійно-освітніх траєкторій молоді в аспекті забезпечення її конкурентоспроможності. У статті проведено моделювання процесу професійного становлення на основі мультиноміальної логістичної регресії. У статті виокремлено напрями регулювання професійно-освітніх траєкторій молоді.
The article investigates the features of modeling professional and educational trajectories of young people in aspects of providing its competitiveness. The aim of the research is to model professional educational trajectories of young people, the development and validation of proposals in order to regulate them in the aspect of youth competitiveness.
Finding solution to the problem of measuring the degree of influence of certain factors on the direction and intensity of the professional and educational trajectory the multinomial logistic regression was built to model the process of professional development. By constructing of such models it can be predicted the probability a person will choose a particular trajectory depending on his opportunities and expectations. Investigation of the
typical for Ukraine professional educational trajectories indicates that the modifications is largely a reflection of the current asymmetries in the social and labor areas. Based on the aforementioned, the main areas of regulating professional and educational trajectories of young people are: the redesign of professional choice and career path factors and adjusting their priorities in the face of rising role of parents in choosing a profession;
improvement of career guidance activities; development of measures to strengthen the
functions associated with the formation of professional and educational trajectories of
young people; development and implementation of programs for improving the quality and structure of education.
Статья посвящена исследованию особенностей моделирования профессионально-
образовательных траекторий молодежи в аспекте обеспечения ее конкурентоспособности. В статье проведено моделирование процесса профессионального становления на основе мультиномиальной логистической регрессии. В статье выделены направления регулирования профессионально-образовательных траекторий молодежи.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-06-08T11:44:09Z
2016-06-08T11:44:09Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Якимова Н. С. Моделювання професійно-освітніх траєкторій молоді в аспекті забезпечення її конкурентоспроможності / Н. С. Якимова // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана" ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – Вип. 1. – С. 183–192.
2410-4752
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/18345
 
Language ru