Запис Детальніше

Психологічні аспекти лідера в управлінні персоналом

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні аспекти лідера в управлінні персоналом
Psychological aspects of the leader in the management of human resources
Пcихологические аспекты лидера в управлении персоналом
 
Creator Данилевич, Наталія Станіславівна
Danylevych, Natalia
Данилевич, Наталия Станиславовна
Ращенко, А. Ю.
Raschenko, А. Y.
 
Subject управлінець
керівник
якості керівника
риси керівника
стиль управління
психологія управління
мanager
director
quality manager
head of traits
management style
management psychology
управленец
руководитель
качества руководителя
черты руководителя
стиль управления
психология управления
373.61
 
Description Важливе місце при виконанні функцій управління займає керівник. Стаття присвячена аналізу психологічних аспектів управління. Розкрито поєднання найважливіших якостей лідера з результатами його досягнень у кар’єрі. Проаналізовано рольову розмаїтість психологічних проявів особистості у сфері управління персоналом. Обґрунтовано думку про те, що сучасні підходи до управління базуються на принципах гармонізації міжособистісних відносин між керівником і підлеглим.
An important place in the performance of management functions is the manager (head). The article is devoted to the psychological aspects of management. The work deals with the combination of the most important qualities of a leader with the results of his achievements in a career. The paper concerns the basic principles of successful personnel management: the leader must embody a leader who leads the others using his authority, professionalism, ability to establish contacts with others and unite people in a team, to direct their development in the right direction, to be innovator that must has the understanding of new abilities to assess the "know-how" to implement it in life. To become a leader, and In order to achieve professional success, the leader must realize how much he is prepared to realize responsibility for the decisions made, must be able to lead subordinates, be aware of the requirements of today, able to adapt to different situations, that is to be flexible in their thinking and hard in goals. Efficiency management system can be increased by using feedback, timeliness and completeness of the information, taking into account the social and psychological skills as managers and subordinates. The paper analyzes the role, playing a variety of psychological manifestations of personality in the field of personnel management. The publication substantiates the view that modern management approaches are based on the principles of harmonization of interpersonal relations between managers and subordinates.
Важное место при выполнении функций управления занимает руководитель. Статья посвящена анализу психологических аспектов управления. Раскрыто сочетание важнейших качеств лидера с результатами его достижений в карьере. Проанализировано ролевое разнообразие психологических проявлений личности в
сфере управления персоналом. Обосновано мнение о том, что современные подходы
к управлению базируются на принципах гармонизации межличностных отношений между руководителем и подчиненным.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-09-19T06:33:30Z
2016-09-19T06:33:30Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Данилевич Н. С. Психологічні аспекти лідера в управлінні персоналом / Н. С. Данилевич, А. Ю. Ращенко // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – Вип. 2. – С. 178–186.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/19427
 
Language uk