Оцінювання професійної компетентності майбутніх фахівців як цілісна система
Dspace iRKNEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Оцінювання професійної компетентності майбутніх фахівців як цілісна система
The evaluation of professional competence of future specialist as an integrated system |
|
Creator |
Дибкова, Людмила Миколаївна
Dybkova, Liudmyla Дыбкова, Людмила Николаевна |
|
Subject |
компоненти оцінної діяльності
оцінювання навчальних результатів система системний підхід якість освіти components of evaluation activities evaluation of learning outcomes system quality of education approach of the systems 378.146 |
|
Description |
У контексті компетентнісного підходу оцінювання навчальних результатів розглядається як цілісна система. Всі компоненти цієї системи взаємопов’язані та узгоджені між собою. Високу якість освіти можна забезпечити шляхом розробки та оцінювання переліку професійних компетенцій, вміщеного в освітньо‐професійну програму підготовки фахівця. При цьому важливим є залучення до процесу визначення компетенцій експертів із бізнес‐середовища. Рівень розвитку таких компетенцій слід аналізувати при проведенні контрольних заходів на різних етапах освітнього процесу. Важливо оцінювати ті результати навчання студентів, яких заплановано досягти. Такими результатами є базові предметні знання, вміння, навички, засвоєні способи діяльності, розвинуті здібності, результати творчої діяльності та ін. Важливим фактором впливу на результат навчальної діяльності є наявність інструментарію оцінювання (критерії, показники, шкали, одиниці тощо). У статті наголошено, що цілісність системи оцінювання зумовлена інтегративним характером взаємодії усіх компонентів на базі узгодженості цілей суб’єктів освітнього процесу (організаторів навчального процесу, викладачів, студентів, роботодавців). Акцентовано на важливості розробки відповідного методичного та нормативного забезпечення, реалізації підготовки викладачів до проведення оцінювання. In the context of competence approach evaluation of learning outcomes is seen as a complete system. All components of the system are interconnected and coordinated. Providing high‐quality education carried out through the development and evaluation of the list of professional competencies. It is located in training program of specialist. It is essential to include the experts from the business environment in the process of determining competencies of future specialist. The level of development of these competencies must be analyzed during audits at various stages of the learning process. It is important to identify the learning outcomes of students. These results represent the basic subject knowledge, skills learned ways of working, the effects of creative activity and others. The elaboration educational evaluation tools (criteria, indicators, scales, units, etc.) is a significant factor. It is stressed that the integrity of the assessment caused by integrative nature of the interaction of all components on the basis of consistency of goals subjects of educational process. The article focuses on the importance of developing the methodological and regulatory support, implement training of teachers for the evaluation. |
|
Publisher |
Інститут вищої освіти НАПН України
|
|
Date |
2016-10-12T07:41:46Z
2016-10-12T07:41:46Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Дибкова Л. М. Оцінювання професійної компетентності майбутніх фахівців як цілісна система / Л. М. Дибкова // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. / Ін-т вищ. освіти АПН України ; редкол.: В. Андрущенко (голов. ред.) [та ін.]. – Київ, 2015. – Темат. вип.: Європейська інтеграція вищої освіти України у контексті Болонського процесу. – № 3 (дод. 2). – С. 23–27.
2078‐1016 http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/19823 |
|
Language |
uk
|
|