Запис Детальніше

Оцінювання професійної компетентності майбутніх фахівців як цілісна система

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оцінювання професійної компетентності майбутніх фахівців як цілісна система
The evaluation of professional competence of future specialist as an integrated system
 
Creator Дибкова, Людмила Миколаївна
Dybkova, Liudmyla
Дыбкова, Людмила Николаевна
 
Subject компоненти оцінної діяльності
оцінювання навчальних результатів
система
системний підхід
якість освіти
components of evaluation activities
evaluation of learning outcomes
system
quality of education
approach of the systems
378.146
 
Description У контексті компетентнісного підходу оцінювання навчальних результатів розглядається як цілісна система. Всі компоненти цієї системи взаємопов’язані та узгоджені між собою. Високу якість освіти можна забезпечити шляхом розробки та оцінювання переліку професійних компетенцій, вміщеного в освітньо‐професійну програму підготовки фахівця. При цьому важливим є
залучення до процесу визначення компетенцій експертів із бізнес‐середовища. Рівень розвитку таких компетенцій слід аналізувати при проведенні контрольних заходів на різних етапах освітнього процесу. Важливо оцінювати ті результати навчання студентів, яких заплановано досягти. Такими результатами є базові предметні знання, вміння, навички, засвоєні способи діяльності, розвинуті здібності, результати творчої діяльності та ін. Важливим фактором впливу на результат навчальної діяльності є наявність інструментарію оцінювання (критерії, показники, шкали, одиниці тощо). У статті наголошено, що цілісність системи оцінювання зумовлена інтегративним характером взаємодії усіх компонентів на базі узгодженості цілей суб’єктів освітнього процесу (організаторів навчального процесу, викладачів, студентів, роботодавців).
Акцентовано на важливості розробки відповідного методичного та нормативного забезпечення, реалізації підготовки викладачів до проведення оцінювання.
In the context of competence approach evaluation of learning outcomes is seen as a complete system. All components of the system are interconnected and coordinated. Providing high‐quality education carried out
through the development and evaluation of the list of professional competencies. It is located in training program of specialist. It is essential to include the experts from the business environment in the process of
determining competencies of future specialist. The level of development of these competencies must be analyzed during audits at various stages of the learning process. It is important to identify the learning outcomes of students. These results represent the basic subject knowledge, skills learned ways of working, the effects of creative activity and others. The elaboration educational evaluation tools (criteria, indicators, scales, units, etc.) is a significant factor. It is stressed that the integrity of the assessment caused by
integrative nature of the interaction of all components on the basis of consistency of goals subjects of educational process. The article focuses on the importance of developing the methodological and regulatory
support, implement training of teachers for the evaluation.
 
Publisher Інститут вищої освіти НАПН України
 
Date 2016-10-12T07:41:46Z
2016-10-12T07:41:46Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Дибкова Л. М. Оцінювання професійної компетентності майбутніх фахівців як цілісна система / Л. М. Дибкова // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. / Ін-т вищ. освіти АПН України ; редкол.: В. Андрущенко (голов. ред.) [та ін.]. – Київ, 2015. – Темат. вип.: Європейська інтеграція вищої освіти України у контексті Болонського процесу. – № 3 (дод. 2). – С. 23–27.
2078‐1016
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/19823
 
Language uk