Запис Детальніше

Практичні аспекти бізнес-діяльності аграрних підприємств в умовах міжнародної диверсифікації: оцінка привабливості міжнародних ринків

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Практичні аспекти бізнес-діяльності аграрних підприємств в умовах міжнародної диверсифікації: оцінка привабливості міжнародних ринків
Practical aspects of the business activity of agricultural enterprises in the international diversification: assessment of appeal of international markets
Практические аспекты бизнес-деятельности аграрных предприятий в условиях международной диверсификации: оценка привлекательности международных рынков
 
Creator Ковінько, Олена Миколаївна
Kovinko, E.
Ковинько, Елена Николаевна
 
Subject зовнішній ринок
сегментація ринку
привабливість зовнішнього ринку
експорт
імпорт
диверсифікація бізнес-діяльності
foreign market
market segmentation
attractiveness foreign market
export
import
diversification of business activities
внешний рынок
сегментация рынка
привлекательность внешнего рынка
экспорт
импорт
диверсификация бизнес-деятельности
339.9:338.43
 
Description Виходячи з маркетингових передумов міжнародної диверсифікації бізнес-діяльності вітчизняних аграрних підприємств, автор пропонує переглянути власний підхід до оцінки привабливості міжнародних ринків аграрної продукції та здійснення вибору альтернативних варіантів для реалізації вітчизняної аграрної продукції.
In modern conditions of international diversification business activity of domestic agrarian enterprises it’s become more important for Ukrainian producers of agricultural products a matter of choice foreign markets, assess the conditions and opportunities for penetration at these
markets and further successful functioning of these markets. The question of determining the attractiveness of foreign market becomes more relevant, as well as the evaluation of its business climate.
The author proposes to revise his own approach to assessing the attractiveness of international markets of agricultural products and implementation of alternative choice for the implementation of domestic
agricultural products of commodity group «15 Fats and oils» because of the marketing premise of international diversification of business activities by domestic agricultural enterprises.
In terms of international diversification business activities of domestic agrarian enterprises often comes a time when there are no opportunities for expansion of trade activities in the old market, while enterprises should study the prospects of entering new more distant markets or focus its business activities into new segments of the old countries — partners.
The study defined a new platform for domestic enterprises in the international diversification where domestic enterprises — manufacturers of the investigated product group «15 seeds and fruits» (and their suppliers) may use a methodology for assessing the attractiveness of international markets of agricultural products.
Researches of the markets of Austria, Belgium, Greece, Ireland, Italy, China, Netherlands, Germany, Switzerland, Japan and the assessment of their attractiveness for Ukrainian agricultural enterprises is an alternative option for realization of agricultural products were the markets of Greece, Ireland, Switzerland, China and Japan.
Исходя из маркетинговых предпосылок международной диверсификации бизнес-деятельности отечественных аграрных предприятий, автор предлагает пересмотреть свой подход к оценке привлекательности международных рынков аграрной продукции и осуществление выбора альтернативных вариантов для реализации отечественной аграрной продукции.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2016-12-27T11:50:03Z
2016-12-27T11:50:03Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Ковінько О. М. Практичні аспекти бізнес-діяльності аграрних підприємств в умовах міжнародної диверсифікації: оцінка привабливості міжнародних ринків / О. М. Ковінько // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – № 39. – С. 99–107.
2312-9298
http://ir.kneu.edu.ua:8080/handle/2010/20428
 
Language uk