Політичний маркетинг: сутність і сучасні концепції
Dspace iRKNEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Політичний маркетинг: сутність і сучасні концепції
Political marketing: the essence and contemporary approaches Политический маркетинг: суть и современные концепции |
|
Creator |
Павленко, Олександр Вадимович
Pavlenko, Alexander V. Павленко, Александр Вадимович |
|
Subject |
моделі поведінки виборців
концепція іміджу кандидата ціна голосу виборця маркетингові дослідження в політиці behavioral models of voters concept of image of the candidate price of the vote marketing research in politics модели поведения избирателей концепция имиджа кандидата цена голоса избирателя маркетинговые исследования в политике 327:339.138 |
|
Description |
Автором досліджено розвиток політичного маркетингу як науки та систематизовано існуючі погляди щодо сутності політичного маркетингу. У статті проаналізовано та систематизовано сучасні концепції, що фокусують увагу на спільних рисах маркетингу товарів (послуг) і політичного маркетингу, які є наступними: наявність покупців, продавців і продукту; моделі поведінки споживачів; ринкова сегментація та товарний мікс; концепція іміджу товару; стратегії лояльності до бренду; процеси та процедури розробки товару; концепція товару; позиціонування товару.
The author studies the development of political marketing as a science and systematizes the existing views about the nature of political marketing. The article argues that political marketing emerged in the 50s. ХХ-th century, during the time of formation of the modern democratic system of the world in connection with the need to find new, more effective tools to promote candidates. The emphasis on identifying the needs of the voters before the campaign or communication aspects of the campaign during its implementation can be seen in most of the scientific work on the issue of political marketing. Since the electoral process is cyclical in nature, there is a broad scientific discussion about the political marketing extension to the period between. In the article the author systematizes similarities of marketing of products (services) and political marketing, which are the presence of buyers and sellers of the product; models of consumer behavior; market segmentation and product mix; the concept of image of the product; strategy of brand loyalty; processes and procedures of product development; product concept; positioning of goods. Автором исследовано развитие политического маркетинга как науки и систематизированы существующие взгляды относительно сущности политического маркетинга. В статье систематизированы и проанализированы общие черты маркетинга товаров (услуг) и политического маркетинга, которые являются следующими: наличие покупателей, продавцов и продукта; модели поведения потребителей; рыночная сегментация и товарный микс; концепция имиджа товара; стратегии лояльности к бренду; процессы и процедуры разработки товара; концепция товара; позиционирование товара. |
|
Publisher |
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
|
|
Date |
2016-12-29T09:37:20Z
2016-12-29T09:37:20Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Павленко О. В. Політичний маркетинг: сутність і сучасні концепції / О. В. Павленко // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – № 39. – С. 205–216.
2312-9298 http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/20441 |
|
Language |
uk
|
|