Процесна модель стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств сфери послуг
Dspace iRKNEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Процесна модель стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств сфери послуг
Process model of strategic management of competitiveness, services |
|
Creator |
Солов’янчик, Альона Володимирівна
Solovianchyk, А. |
|
Subject |
стратегія
стратегічне управління управління конкурентоспроможністю забезпечення конкурентоспроможності підприємства модель стратегічного управління strategy strategic management competitiveness ensuring the competitiveness enterprises strategic management model 338.48: 658.64 |
|
Description |
Стаття присвячена питанню стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств, зокрема розкрито сутність стратегічного управління, виділено окремі етапи процесу управління конкурентоспроможністю. Виділено особливості ринку послуг. На базі існуючої практики розроблено та описано процесну модель стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств, яка адаптована саме для сфери послуг. Модель базується на паралельному виконанні двох основних процесів: оцінювання конкурентоспроможності та розробка оптимальної моделі бізнес-процесів.
The article describes the issues of strategic management of competitiveness of enterprises, particularly in the text reveals the essence of strategic management to isolate individual stages of the management of competitiveness. we have identified features of the market. Based on current practices developed and described a process model of strategic management of competitiveness of enterprises, which is adapted to service. strategic management competitive service industries aimed at optimizing business processes, enabling efficient use of people who provide services to ensure a high level of service and quality, because it depends on the competitiveness of enterprises. To improve business processes, we analyze a number of parameters that characterize most specific field and highlight problem areas, then develop strategic alternatives are addressed. Thus, the model based on the parallel execution of two major processes: assessment of the competitiveness and development of optimal business process model. |
|
Publisher |
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
|
|
Date |
2017-07-05T10:30:22Z
2017-07-05T10:30:22Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Солов’янчик А. В. Процесна модель стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємств сфери послуг / А. В. Солов’янчик // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: І. М. Рєпіна (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – Вип. 36–37. – С. 126–134.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/21865 |
|
Language |
uk
|
|