Запис Детальніше

Актуальні проблеми сегментування ринків і позиціонування брендів у розвитку маркетингу послуг, сучасних форматів конкуренції

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Актуальні проблеми сегментування ринків і позиціонування брендів у розвитку маркетингу послуг, сучасних форматів конкуренції
Actual problems of market segmentation and positioning of brands in the development of marketing services, modern formats of competition
Актуальные проблемы сегментирования рынков и позиционирования брендов в развитии маркетинга услуг, современных форматов конкуренции
 
Creator Шафалюк, Олександр Казимирович
Shafalyuk, Oleksandr
Шафалюк, Александр Казимирович
 
Subject маркетинг
позиціонування
сегментація
ринок
бренди
формат
конкуренція
готелі
marketing
positioning
segmentation, market
brands
format
competition
hotels
маркетинг
позиционирование
сегментация
рынок
бренды
формат
конкуренция
гостиницы
339.138:338.46:658.821
 
Description У статті визначено основні проблеми маркетингового структурування підсистем ринку готельних послуг, проаналізовано причини і
чинники їх актуалізації. Окреслено ринкові перспективи та ймовірні сценарії розвитку підприємств різного позиціонування і форматів діяльності. Запропоновано рекомендації щодо запровадження перспективних для ринку гостинності бізнес-моделей і використання елементів системної методології у сегментуванні ринків і позиціонуванні брендів вітчизняних готелів.
Proved that today's market volatility, the level of market interpenetration and integration of subsystems growing importance of intangible elements in the economy - necessitate a rethinking of the system of
scientific approaches and models positioning and segmentation in marketing. The key problems in the development of the national market of hotel services associated with deficiencies its marketing structuring: low real differentiation hotel service formats; unfair competition on different types of enterprises and institutions of formal and informal sectors of the economy; insufficient
development of progressive formats hospitality. Substantiated strategic priorities and prospects of networks and well differentiated formats of business in the market of hotel services. The creation of powerful business clusters with integrated use of hospitality infrastructure, their full integration into special global network are offered. It is recommended to use specific approaches systematic methodology for successful marketing for an objective and
situational semistructured markets; comprehensive harmonization of aspects of differentiation, integration, activities and conditions of the system development for the simulation of the hotel market.
В статье определены основные проблемы маркетингового структурирования подсистем рынку гостинничных услуг, проанализованы
причины и факторы их актуализации. Очерчено перспективи рынка и вероятные сценарии развития предприятий с разным позиционированием і форматом деятельности. Предложено рекомендации по внедрению перспективных для рынка гостеприимства бизнес-моделей и использованию элементов системной методологии в сегментировании рынков и позиционировании брендов отечественных отелей.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2017-07-17T10:43:50Z
2017-07-17T10:43:50Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Шафалюк О. К. Актуальні проблеми сегментування ринків і позиціонування брендів у розвитку маркетингу послуг, сучасних форматів конкуренції / Шафалюк Олександр Казимирович // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2017. – № 40. – С. 122–131.
2312-9298
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/21893
 
Language uk