Запис Детальніше

Фінансове забезпечення будівництва Південно-Українського і Північно-Кримського каналів (1950–1953 рр.)

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Фінансове забезпечення будівництва Південно-Українського і Північно-Кримського каналів (1950–1953 рр.)
Financial support for construction of South-Ukrainian and North-Crimean canals (1950–1953)
 
Creator Сацький, Павло Вікторович
Satskyi, Pavlo Viktorovych
Сацкий, Павел Викторович
 
Subject будівництво Південно-Українського і Північно-Кримського каналів
Головне Управління "Укрводбуд" Міністерства бавовництва СРСР
Держплан СРСР
Рада Міністрів УРСР
ЦК КП(б)У
construction of the South-Ukrainian and North-Crimean channels
General Directorate "Ukrvodstroy" of Ministry of cotton USSR
State Planning Committee of the USSR
Council of Ministers of the Ukrainian Soviet Socialist Republic
Central Committee of the Communist Party (Bolsheviks) of Ukraine
336.02:627.8(477.75)"1950/1953"
 
Description У статті досліджується фінансове забезпечення будівництва Південно-Українського і Північно-Кримського каналів, яке мало статус «будівництва камунізму» і було розпочате 1951 р. на підставі постанови Ради Міністрів СРСР і ЦК ВКП(б) від 20 вересня 1950 р. Дослідження фінансового забезпечення будівництва каналів здійснюється в контексті аналізу командно-адміністративної системи СРСР пізньосталінського періоду. Зокрема, аналізуються причини недофінансування будівництва, а також роль Ради Міністрів УРСР і ЦК КП(б)У у забезпеченні процесу будівництва Південно-Українського і Північно-Кримського каналів не зважаючи на труднощі із фінансовим забезпеченням. Так, звертається увага, що фінансування будівництва Південно-Українського і Північно-Кримського каналів здійснювалося в одному комплексі із будівництвом Каховської гідроелектростанції. Проте, на початку будівництва фінансові ресурси на будівництво каналів спрямовувалися у більших обсягах ніж на будівництво Каховської гідроелектростанції. На думку автора це було пов’язано із тим, що на початковому етапі будівництва каналів відбувалося зведення робітничих поселень і соціальної та транспортної інфраструктури в зоні цього будівництва. Таким чином, відбувалося освоєння регіонів півдня України і півночі Криму, закладалися підвалини для активного заселення цих районів, що було основною метою цього будівництва. Аналіз фінансового забезпечення будівництва здійснюється у контексті основ бюджетної системи і бюджетної політики в СРСР. Автор статті робить висновки, що будівництво Південно-Українського і Північно-Кримського каналів створювало передумови для надходження капітальних вкладень на об’єкти будівництва, які зводилися на території Криму. Це мало вагоме значення для соціально-економічного розвитку при неефективній бюджетній системі в СРСР у пізньосталінський період. Також закладалися підвалини для інтеграції Криму в соціально-економічну систему України.
The article includes the information regarding the financial support for the construction of Southern-Ukrainian and Northern-Crimean Channels, which gained the status of “communism construction” and started in 1951 on the basis of the resolution of the Council of Ministers of the Communist Party of the Soviet Union from the 20th of September in 1950. The research of the financial support for the building of channels was made in the context of the analysis of the command-administrative system of the USSR of the late Stalinist period. In particular, there was also the analysis of the reasons for underfunding of the building and also the role of the Council of Ministers of the Communist Party of the Soviet Union in the supply of the process of building of Southern-Ukrainian and Northern-Crimean Channels considering the difficulties with the financial support. Thus, a particular attention has been paid to the fact that the financing of the building of Southern-Ukrainian and Northern-Crimean Channels was done together with the building of The Kakhovka Hydroelectric Station. However, in the beginning of construction works the financial resources, which were supposed to be spent on the building of channels, in majority were spent on the building of The Kakhovka Hydroelectric Station. In the author’s opinion, it was related to the fact that during the initial stage of channel building the first constructions build were the buildings for the employees as well as social and transport infrastructure buildings surrounding the channel constructions. Thus, the exploration of the Southern areas of Ukraine and Northern areas of the Crimea has started, the backgrounds for the active inhabitance of these regions has started, which was the main target of the constructions works. The research of the financial support of the building was done on the basis of the backgrounds of the budget system and the budget politics of USSR. The author has come to a conclusion that the building of Southern-Ukrainian and Northern-Crimean Channels created the conditions for the incoming investments for the construction sites built on the territory of the Crimea. This fact had a particular impact for the social-economic development in terms of ineffective economical system of USSR in the late Stalinist period. Moreover, the backgrounds for the integration of the Crimea with the social-economical system of Ukraine were started.
 
Publisher Київський національний університет імені Тараса Шевченка
 
Date 2017-09-14T11:59:16Z
2017-09-14T11:59:16Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Сацький П. Фінансове забезпечення будівництва Південно-Українського і Північно-Кримського каналів (1950–1953 рр.) / П. Сацький // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Історія : зб. наук. пр. / Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка ; редкол.: І. К. Патриляк (голова) [та ін..].– Київ : Вид.-поліграф. центр "Київ. ун-т", 2017. – Вип. 1. – С. 50–53.
1728-3817
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/22174
 
Language uk