Запис Детальніше

Зміна підходів вищої школи до підготовки фахівців як вимога нової економіки

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Зміна підходів вищої школи до підготовки фахівців як вимога нової економіки
Change of high school approaches to training specialists as a challenge of new economy
Изменение подходов высшей школы к подготовке специалистов как требование новой экономики
 
Creator Захарова, О. В.
Zakharova, O. V.
 
Subject Вища школа
навчальний процес
форми проведення занять
інтеграція ВНЗ і підприємства
професійне спрямування
французький досвід
ринок праці
Higher school
educational process
forms of conducting classes
integration of higher education institutions and enterprises
professional orientation
French experience
labor market
Высшая школа
учебный процесс
формы проведения занятий
интеграция ВУЗа и предприятия
профессиональная направленность
французский опыт
рынок труда
330.111:378.1
 
Description Обґрунтовано основні проблеми вищої освіти України, що стримують наближення економіки знань в країні. Запропоновано орієнтири зміни підходів до навчального процесу підготовки бакалаврів, магістрів і PhD в Україні. В якості прикладу втілен-
ня в життя пропонованого підходу в роботі висвітлено та проаналізовано альтернативний французький досвід організації навчального процесу за принципами професіоналізації та інтеграції з суб’єктами господарювання.
The main problems of higher education in Ukraine are substantiated, which are a
deterrent to the country’s achievement of the knowledge economy. Such problems included: the isolation of higher education from the real needs and opportunities of the country’s economy, the formality of the selection procedures for faculty, the imbalance
between the theoretical and practical parts of the curriculum, the lack of funds for
equipping the laboratory fund with innovative equipment and technologies, the abstract
nature of scientific research conducted In educational institutions and inattention to
talents both in the student environment and among teachers. The paper suggests the
guidelines for changing the approaches to the training process for the preparation of
bachelors, masters and PhD in the system of higher education in Ukraine. The basis of
these benchmarks was the principle of professionalization of training and integration of VNZ with the profile subjects of management of the region and the country. As an example of the implementation of the proposed approach in work, an alternative French approach to the organization of the educational process in the agro-industrial lyceum is highlighted and analyzed, where the practical component plays a primary role.
Обоснованы основные проблемы высшего образования Украины, которые являются
сдерживающим фактором на пути достижения страной экономики знаний. Предложены ориентиры изменения подходов к учебному процессу подготовки бакалавров, магистров и PhD в Украине. В качестве примера воплощения в жизнь предлагаемого подхода в работе освещен и проанализирован альтернативный французский опыт организации учебного процесса по принципам профессионализации и интеграции с субъектами хозяйствования.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2017-10-09T10:44:46Z
2017-10-09T10:44:46Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Захарова О. В. Зміна підходів вищої школи до підготовки фахівців як вимога нової економіки / Захарова О. В. // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2017. – № 2. – С. 131–142.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/22593
 
Language uk