Запис Детальніше

Використання ключових показників діяльності (КРІ) в оцінці процесу управління персоналом організації

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Використання ключових показників діяльності (КРІ) в оцінці процесу управління персоналом організації
The use of key performance indicates (KPI) in evaluation of thе personnel management process in organization
Использование ключевых показателей деятельности (КРІ) в оценке процесса управления персоналом организации
 
Creator Даниленко, Олена Авксентіївна
Danylenko, O. A.
Даниленко, Елена Авксентьевна
 
Subject Управління персоналом
ключові показники діяльності (КРІ)
процес
організація
Personnel Management
key performance indicators (KRI)
process
organization
управление персоналом
ключевые показатели деятельности (КРІ)
процесс
организация
331.108
 
Description У статті обговорено можливості використання ключових показників діяльності (КРІ) в оцінці процесу управління персоналом організації та запропоновано перелік КРІ для цього.
The article discusses the possibility of using key performance indicators (KPI) in the evaluation of the personnel management process and suggests a list of KPI for this. The main goal of this research is the development and practical implementation of methodological approaches to the assessment of the personnel management process through key performance indicators (KPI). Modern organizations use a KPI variety related to
personnel management. Scientists and practitioners do not have unified views of KPI, which concerns the purpose, nature, classification, creating methods. This fact significantly complicates their use as a tool for evaluating the personnel management process at different stages of the «life cycle» of the organization’s development. Scientific novelty includs proposing an algorithm for developing KPI of the business process «Personnel Management». KPI can be used in planning and controlling the process of «Personnel Management» as elements of the plan, because KPI is a measure of the result and costs. The advantages of using KPI in the organization: planning and analysis of activities are based on the results that the business system needs. All indicators are not fictitious, but are «derived» from the process, which fixes the activity necessary for the system. The KPI introduction becomes a clear and transparent motivation system. It is clear for manager why and how to motivate the employee, because planned and actual KPI values are fixed. The organization rewards the employee for getting the results they need, and the employee is interested in obtaining results on an equal basis with the organization.
В статье обсуждается возможность использования ключевых показателей деятельности (КРІ) в оценке процесса управления персоналом организации и предложен перечень КРІ для этого.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2017-10-10T06:30:50Z
2017-10-10T06:30:50Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Даниленко О. А. Використання ключових показників діяльності (КРІ) в оцінці процесу управління персоналом організації / Даниленко О. А. // Соціально-трудові відносини: теорія і практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України ; ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; Ін-т соц.-труд. відносин ; редкол.: А. М. Колот (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2017. – № 2. – С. 207–214.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/22600
 
Language uk