Запис Детальніше

Організація електронної комерції на ринку сільськогосподарської продукції

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Організація електронної комерції на ринку сільськогосподарської продукції
The organization of e-commerce of agriculture production
 
Creator Серських, Н. С.
Serskykh, N. S.
 
Subject інтернет-аудиторія
агробізнес
електронна торгівля
електронна біржа
інтернет-магазин
агро-портал
internet users
agribusiness
e-commerce
e-business
e-shop
e-board
agricultural portal
004.5:339
 
Description Проаналізовано динаміку сучасної інтернет-аудиторії України та світу, її структуру за регіонами, віковими та гендерними ознаками та за типами населених пунктів. Проаналізовано структуру галузі електронної комерції, визначені найбільш популярні торговельні сайти та структуру товарів, що продаються он-лайн. Визначено переваги електронної комерції для сільськогосподарських товаровиробників. Розглянуті можливості проведення торговельних операцій у мережі Інтернет за допомогою електронних торговельних майданчиків, дощок оголошень і магазинів. Узагальнено проблеми дрібних товаровиробників, які перешкоджають веденню електронного бізнесу.
The development of e-commerce in Ukraine requires from producers not only the use of innovative approaches to business, it also makes them search for answers to many questions: most appropriate tools to e-commerce, strategy, business models, that are needed for certain agricultural products etc. This list of questions provides a basis for analyzing the situation, the possibility for forecasts and recommendations, as well as a huge space for scientific research. Since e-commerce is still evolving, it is too early for definite answers. Investigation of current practices, however, suggests that distinct patterns are emerging in agricultural e-commerce and this may help us foretell the future developments and impacts of this new way of doing business. The article aims to study the implementation of ecommerce at enterprises in agricultural areas as a priority direction of their development strategies. In terms of marketing and strategic planning, e-commerce can and should be a priority way for developing the overall strategy of enterprises, using all the competitive advantages and opportunities offered by e-business.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2017-11-27T12:51:31Z
2017-11-27T12:51:31Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Серських Н. С. Організація електронної комерції на ринку сільськогосподарської продукції / Н. С. Серських // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: І. М. Рєпіна (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2017. – Вип. 38. – С. 115–125.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/22746
 
Language uk