Запис Детальніше

Відображення зовнішньої диференціації організації шкільної освіти на прикладі польських шкіл і шкіл 2-3 мовами навчання (1991-2010)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707578/
 
Title Відображення зовнішньої диференціації організації шкільної освіти на прикладі польських шкіл і шкіл 2-3 мовами навчання (1991-2010)
Отображение внешней дифференциации организации школьного образования на примере польских школ и школ 2-3 языками обучения (1991-2010)
The mapping of the external differentiation of the organization of school education by the example of Polish schools and schools by 2-3 languages ​​of instruction (1991-2010)
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
93/94 History
 
Description У статті проаналізовано організацію навчального процесу польських шкіл і шкіл 2-3 мовами навчання у контексті диференціації загальної середньої освіти в умовах незалежної України (1991–2010); показано розвиток мережі навчальних закладів національних меншин на території України; установлено, що в досліджуваний період відроджувалася система освіти національних меншин; з’ясовано, що в ході реалізації урядової політики освіта національних меншин декларувалася на рівності здобуття знань, умінь і навичок, гарантуванні вільного розвитку національних мов і культур; виокремлено, що в ході реалізації урядової політики стосовно освіти польських шкіл і шкіл 2-3 мовами навчання особливого значення набували питання відкриття спеціальних класів для проведення факультативів та читання курсів рідними мовами. Досліджено, що національні меншини, які проживають на території України, за наявності культурних, побутових відмінностей, різних форм ментальності у своєму взаємозв’язку набувають системної єдності, трансформуючись у певну організаційну цілісність. Встановлено, що школах національних меншин практикувалося перехідне становище від факультативного вивчення рідної мови; за потреби – відкриття загальноосвітніх шкіл, гімназій; у навчально-виховному процесі робився акцент на національних особливостях життя і побуту народів України Доведено, що в Україні забезпечувалося право національних меншин на задоволення освітніх потреб рідною мовою різних груп населення; зовнішня диференціація організації шкільної освіти ґрунтувалася не на здібностях і нахилах учнів, а на їхній належності передусім до певної статі чи національності.
В статье проанализирована организация учебного процесса польских школ и школ 2-3 языками обучения в контексте дифференциации общего среднего образования в условиях независимой Украины (1991-2010); показано развитие сети учебных заведений национальных меньшинств на территории Украины; установлено, что в исследуемый период возрождалась система образования национальных меньшинств; выяснено, что в ходе реализации правительственной политики образование национальных меньшинств декларировалась на равенстве получения знаний, умений и навыков, обеспечении свободного развития национальных языков и культур.
The article analyzes the organization of the educational process of Polish schools and schools by 2-3 languages of instruction in the context of the differentiation of general secondary education in the conditions of independent Ukraine (1991-2010).
The development of a network of educational institutions of national minorities on the territory of Ukraine; it was established that the system of education of national minorities was reviving in the period under study. It was found out that in the course of implementation of the government policy, the formation of national minorities was declared on the equality of obtaining knowledge, skills and skills, ensuring the free development of national languages and cultures.
 
Publisher Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707578/1/Shevchenko%20S.%20%D0%9D%D1%96%D0%B6%D0%B8%D0%BD17.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2017) The mapping of the external differentiation of the organization of school education by the example of Polish schools and schools by 2-3 languages ​​of instruction (1991-2010) Scientific notes. Psychological and pedagogical sciences, 3. pp. 305-310. ISSN 2522-1736