Запис Детальніше

Громадсько-активна школа – модель нової української школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710304/
 
Title Громадсько-активна школа – модель нової української школи
Общественно-активная школа – модель новой украинской школы
Socially-active school – model of new Ukrainian schools
 
Creator Попович, Л.М.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена дослідженню проблем громадсько-активних шкіл. Упровадження моделі громадсько-активної школи забезпечує розвиток управлінської діяльності керівника, активізацію та розвиток громадянської освіти населення, подальший розвиток української суспільства за допомогою гуманізації суспільно-економічних відносин та формування нових установок особистості як громадянина країни, так і "Малої Батьківщини".
Досвід роботи громадсько - активних шкіл вивчається, трансформується до місцевих умов у навчальних закладах Київської та Житомирської областей.
Статья посвящена исследованию проблем общественно-активных школ работы школ. Внедрение модели общественно-активной школы обеспечивает развитие управленческой деятельности руководителя, активизацию и развитие гражданского образования населения, дальнейшее развитие украинского общества через гуманизацию общественно-экономических отношений и формирование новых установок личности как гражданина страны и «Малой Отчизны».
Опыт работы общественный - активных школ изучается, трансформируется к местным условиям в учебных заведениях Киевской и Житомирской областей.
Socially-active school - SAS is an educational institution that is strategically focused on the development of civil society, an educational phenomenon for a head of a modern educational establishment. At the heart of SAS activity there is an introduction of the idea of socially-active school in domestic educational institutions; the aim is to create a common field of civic education of pupils, involving all the resources of the local community, based on the principles of a partnership, involving civil society organizations, teachers and parents into school life and their participation in community life.
The introduction of a model of socially-active school management provides activation and development of civic education of the population, causesg further development of Ukrainian society by humanizing the social and economic relations and formation of new features of a person as a citizen of the country as well as the member of a local community.
The experience of socially-active schools management is being accumulating in the educational institutions of Kyiv and Zhytomyr regions.
 
Publisher Днепр
 
Date 2017
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710304/1/Varna_Bolgariya.pdf
- Попович, Л.М. (2017) Socially-active school – model of new Ukrainian schools In: Матеріали ХIІІ-й Международной конференции «Стратегия качества в промышленности и образовании» Днепр, м.Варна, Болгарія, pp. 346-350. ISBN 978-966-7433-19-3