Запис Детальніше

Психологічні основи професійного становлення та розвитку особистості учня ПНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710141/
http://kafpppo.inf.ua/page8.html
 
Title Психологічні основи професійного становлення та розвитку особистості учня ПНЗ
Psychological foundations of professional formation and development of the student's personality оf professional educational establishments
 
Creator Лукіянчук, Алла Миколївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В навчально-методичному посібнику розкрито важливі вікові аспекти розвитку особистості та професійного становлення учня професійного навчального закладу. В теоретичному розділі посібника викладено основні поняття розвитку особистості учнів професійного навчального закладу відповідно вікових категорій, а саме підліткового та юнацького віку. Висвітлено питання свідомості та самосвідомості, як базових компонентів розвитку особистості учнів, професійної ідентичності, описано професійне становлення учня професійного навчального закладу, структура професійного становлення та основні його складові: мотивація та побудова кар’єри.
У практичній частині автор надає методичні рекомендації застосування методів діагностики особистості учнів та методичні рекомендації щодо використання корекційних вправ та ігор під час виховних заходів. Зразки та додаткові матеріали описаних елементів поміщено у додатках. За своєю структурою посібник має питання для самоконтролю, а також тести для самоперевірки знань та глосарій.
The textbook outlines important age aspects of personality development and the professional development of pupil of professional educational establishments. The theoretical section of the manual describes the basic concepts of the development of the personality of the pupils of professional educational establishments according to the age categories, namely, the adolescent and adolescent age. The questions of consciousness and self-awareness as the basic components of the development of the personality of students, professional identity are described, the professional formation of the pupil of professional educational establishments is described, the structure of professional formation and its main components: motivation and construction of a career.
Practical part contains methodical recommendations on the use of student diagnostic methods and methodical recommendations on the use of corrective exercises and games during educational activities. Samples and additional materials of the described items are placed in the annexes. In its structure, the manual has questions for self-control, as well as tests for self-testing of knowledge and a glossary.
 
Publisher Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти
 
Date 2016
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710141/1/lukianchuk_am.pdf
Лукіянчук, Алла Миколївна (orcid.org/0000-0002-1597-5367 <http://orcid.org/0000-0002-1597-5367>) (2016) Psychological foundations of professional formation and development of the student's personality оf professional educational establishments Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, м.Біла Церква, Україна.