Запис Детальніше

Організація соціально-педагогічної підтримки підлітків з труднощами соціальної взаємодії у загальноосвітньому закладі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/708776/
http://zbirnyk.ipv.org.ua/ua/arkhiv-vipuskiv
 
Title Організація соціально-педагогічної підтримки підлітків з труднощами соціальної взаємодії у загальноосвітньому закладі
Organization of social and pedagogical support of adolescents with difficulties of social interaction in a general educational institution
 
Creator Куниця, Т.Ю.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена організації соціально-педагогічної підтримки в загальноосвітньому закладі. На основі представленого визначення соціально-педагогічної підтримки підлітків з труднощами соціальної взаємодії запропоновано алгоритм організації такої роботи. Очікуваний соціальний ефект від соціально-педагогічної підтримки школярів має виявляється у налагодженні їх конструктивного спілкування, групової соціально значимої діяльності, залученні підлітків у відкритий освітній простір для вільної соціальної взаємодії в системі “школа – родина – соціальне середовище”.
The article is devoted to organization of socio-educational support in educational institution. Based on the definition of socio-pedagogical support of teenagers with difficulties of social interaction, the author proposes the algorithm how to organize this work. It is a comprehensive approach in working with adolescents, their parents and teachers. There are four main stages of organization support: diagnostic, prognostic, organizational, and communicative, evaluative. The major forms include individual talks and consultations, mediation, social projects, trainings, lectures and methodological seminars. The expected social effect from the socio-pedagogical support will be displayed as constructive communication, group socially significant activities, teens’ involvement in an open education space for casual social interaction inside the system “school – family – social environment”.
Статья посвящена организации социально-педагогической поддержки в общеобразовательном учреждении. На основе представленного определения социально-педагогической поддержки подростков с трудностями социального взаимодействия предложен алгоритм организации такой работы. Ожидаемый социальный эффект от социально-педагогической поддержки школьников проявляется в налаживании их конструктивного общения, групповой социально значимой деятельности, привлечении подростков в открытое образовательное пространство для свободного социального взаимодействия в системе “школа – семья – социальная среда”.
 
Publisher Інститут проблем виховання НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/708776/1/_21-1__332-342_%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F.pdf
- Куниця, Т.Ю. (2017) Organization of social and pedagogical support of adolescents with difficulties of social interaction in a general educational institution Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (21). pp. 332-342. ISSN 2308-3778