Запис Детальніше

Educational environment of high school as part of the professional competence of the future designer

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Educational environment of high school as part of the professional competence of the future designer
Образовательная среда ВНЗ как компонент профессиональной компетентности будущего дизайнера
Освітнє середовище ВНЗ як компонент професійної компетентності майбутнього дизайнера
 
Creator Berdnyk, A.
Stetsenco, K.
 
Subject Professional competence; educational environment; kreaktyvnst; design; fashion designer.
378.016:7.05
Профессиональная компетентность; образовательная среда; креативность; дизайнер одежды.
378.016:7.05
Професійна компетентність; освітнє середовище; креактивність; дизайнер одягу.
378.016:7.05
 
Description This publication is considered educational environment of high school as a component of professional competence of future designers. The paper analyzes the current stage of development of education in Ukraine, which is guided by a professional designer self as a person and as a creator. In the study at the Department of Design Cherkasy State Technological University examined the conditions that promote creativity of students - future designers and identified significant image characteristics of an institution for the development of future. The following questions are considered: training designer should take place in the aesthetic atmosphere; the development of image characteristics of an educational institution is the criterion of its stability and sustainable development, which is the basis of trust of parents and the students to the university; the image features educational institution as a system promote holistic development of its actors - teachers and students.
В публикации рассматривается образовательная среда ВНЗ как один из компонентов профессиональной компетентности будущих дизайнеров. В работе анализируются современный этап развития образования в Украине, который ориентируется на профессиональное самоопределение дизайнера, как личности, и как творца. В рамках исследования на базе кафедры дизайна Черкасского государственного технологического университета рассмотрены условия, способствующие развитию креативности студентов – будущих дизайнеров одежды и определены существенные имиджевые характеристиками заведения для развития креативности будущих дизайнеров. The Рассмотрены следующие вопросы: подготовка специалиста-дизайнера должна проходить в эстетической атмосфере; развитие имиджевых характеристик образовательного учреждения является критерием его стабильности и поступательного развития, служит основанием доверия родителей и самих студентов к університет; имиджевые характеристики образовательного учреждения как системы стимулируют целостное развитие его субъектов – преподавателей и студентов.
В публікації розглядається освітнє середовище внз як один з компонентів професійної компетентності майбутніх дизайнерів. В роботі аналізуються сучасний етап розвитку освіти в Україні, який орієнтується на професійне самовизначення дизайнера, як особистості, і як творця. В рамках дослідження на базі кафедри дизайну Черкаського державного технологічного університету розглянуті умови, що сприяють розвитку креативності студентів – майбутніх дизайнерів одягу та визначені суттєві іміджеві характеристиками закладу для розвитку креативності майбутніх дизайнерів. Розглянуто наступні питання: підготовка фахівця-дизайнера повинна проходити в естетичній атмосфері; розвиток іміджевих характеристик освітнього закладу є критерієм його стабільності і поступального розвитку, що служить підставою довіри батьків і самих студентів до університету; іміджеві характеристики освітнього закладу як системи стимулюють цілісний розвиток його суб'єктів – викладачів і студентів.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2018-03-28
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/12454
 
Source Теорія та практика дизайну; № 12 (2017); 22-31
Теория и практика дизайна; № 12 (2017); 22-31
Theory and practice of design; № 12 (2017); 22-31
 
Language uk;en;ru.