Запис Детальніше

КАТЕГОРІЯ СУБ’ЄКТИВНОСТІ В ТВОРЧОСТІ СЬОРЕНА К’ЄРКЕГОРА

Синопсис: текст, контекст, медіа

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title КАТЕГОРІЯ СУБ’ЄКТИВНОСТІ В ТВОРЧОСТІ СЬОРЕНА К’ЄРКЕГОРА
CATEGORY OF SUBJECTIVITY IN SØREN KIERKEGAARD'S WRITINGS
КАТЕГОРИЯ СУБЕКТИВНОСТИ В ТВОРЧЕСТВЕ СЁРЕНА КЬЕРКЕГОРА
 
Creator Trostohon, Viktoriya
 
Description У статті розглянуто конструювання і розширення обсягу категорії суб’єктивності у працях Сьорена К’єркегора. Поняття суб’єктивності не має чіткого визначення в доробку філософа, однак на основі роздумів дескриптивного характеру можна навести приблизну дефініцію, за якою суб’єктивність є індивідуальним тривалим діалогом певної особи зі своєю власною свідомістю задля пізнання граничної істини (Бога як абсолюту в собі). Данський філософ звертається до зазначеної категорії для виведення особистості, як сингулярності, в центр філософської думки, чим ознаменовує поворот до некласичної раціональної течії у філософії другої половини ХІХ ст. Працюючи на межі літератури та філософії, К’єркегор вдається до множинного авторства шляхом розщеплення нараторів своїх текстів, що дає йому змогу залучити кілька точок зору на одну і ту ж проблему. Новаторський підхід Сьорена К’єркегора до пояснення того, як суб’єктивність функціонує в міжособистісному вимірі, спирається на методологію «наймудрішого з усіх живих» — давньогрецького філософа Сократа. Серед іншого, К’єркегор інкорпорує поняття іронії, апорії, майєвтики та використовує їх як валідні інструменти для пошуку істини.
This article provides basic research into the construction of the category of subjectivity in Søren Kierkegaard's writings. Throughout his writings subjectivity does not acquire a solid definition, however, it may be inferred to roughly mean a person’s individual continuous dialogue with one’s own consciousness with the purpose of learning the ultimate truth (God as an absolute within oneself). The Danish philosopher addresses the afore mentioned category to place a person into the center of philosophical thought which marks the turn to the non-classical rational philosophy of the second half of the 19th century. Testing the limits of both philosophy and literature Kierkegaard resorts to multiple authorship by splitting the narrators of his texts with the purpose of introducing several points of view of the same issue. Kierkegaard’s novel approach to explaining the way subjectivity functions within an interpersonal dimension relies heavily on the methodology developed by “the wisest man alive” – ancient Greek philosopher Socrates. Among other things, Kierkegaard incorporates the notions of irony, aporia, maieutic, and uses them as valid tools in his search for the truth. 
В этой статье рассматриваются конструкция и расширение объема категории субъективности в работах Сёрена Кьеркегора. Понятие субъективности не получает четкого определения в текстах философа, но, несмотря на это, на основе его размышлений дескриптивного характера можно составить приблизительную дефиницию, согласно которой субъективность является индивидуальным продолжительным диалогом некоей личности со своим собственным сознанием с целью познания граничной истины (Бога как абсолюта в себе). Датский философ обращается к указанной категории для выведения личности, как сингулярности, в центр философской мысли, чем ознаменовывает поворот к неклассическому рациональному течению в философии второй половины XIX века. Работаю на границе литературы и философии, Кьеркегор прибегает к множественному авторству путем расщепления нарраторов своих текстов, что позволяет ему привлечь несколько точек зрения на одну и ту же проблему. Новаторский подход Сёрена Кьеркегора к объяснению того, как субъективность функционирует в межличностном измерении, во многом основывается на методологии «мудрейшего из всех живых» – древнегреческого философа Сократа. Среди прочего, Кьеркегор инкорпорирует понятия иронии, апории, майевтики, используя их в качестве валидных инструментов для поиска истины.
 
Publisher Borys Grinchenko Kyiv University
 
Date 2017-06-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/250
10.28925/2311-259X.2017(2)8209
 
Source Synopsis: Text, Context, Media; Nr 2(18) (2017)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 2(18) (2017)
Синопсис: текст, контекст, медиа; № 2(18) (2017)
Synopsis: Text, Context, Media; No 2(18) (2017)
2311-259X
10.28925/2311-259X.2017(2)
 
Language ukr
 
Relation http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/250/260
 
Rights Авторське право (c) 2019 Viktoriya Trostohon
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0