Запис Детальніше

Economic Socialization of Pupils: Methodological Dimentions

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709147/
http://www.uaped.com/journal.html
 
Title Economic Socialization of Pupils: Methodological Dimentions
Економічна соціалізація особистості школяра: методологічні виміри
Экономическая социализация личности школьника: методологические измерения
 
Creator Дембицька, Н.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
314/316 Society
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статье обоснованы основные методологические принципы, на которых целесообразно выстраивать психолого-педагогические мероприятия по целенаправленному формированию экономической культуры школьников. В частности, это принцип системности, субъект-субъектного взаимодействия, этичности, баланса приватности-публичности, апелляция к личной собственности школьника
The main methodological principles as a psycho-pedagogical basis of pupil’s successful economic socialization are substantiated in the article. Purposeful formation of pupil’s economic culture on the principles of the systems, the subject-subject interaction, the ethics, the balance of privacy and publicity, the appeal to personal property of a pupil is offered.
У статті обґрунтовані основні методологічні принципи, на яких доцільно базувати психолого-педагогічні заходи з успішної економічної соціалізації школярів і, відповідно, з цілеспрямованого формування їх економічної культури. Зокрема, обґрунтовується принцип системності, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, етичності, балансу приватності-публічності, апеляції до особистої власності школяра.
 
Publisher Accent Graphics Communications
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709147/1/Dembytska_Article_KNU_2016-27-08-en.pdf
- Дембицька, Н.М. (2017) Economic Socialization of Pupils: Methodological Dimentions International Journal of Education & Development. Psychology, 1. pp. 76-81.