Запис Детальніше

Формування критичного мислення майбутніх учителів математики засобами геометрії

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/23647/
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal
 
Title Формування критичного мислення майбутніх учителів математики засобами геометрії
Formation of critical thinking of future mathematics teachers by means of geometry
Формирование критического мышления будущих учителей математики средствами геометрии
 
Creator Астаф'єва, Марія Миколаївна
Прошкін, Володимир Вадимович
Радченко, Світлана Сергіївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розкрито сутність поняття критичного мислення як сучасного педагогічного феномену. З’ясовано, що серед найважливіших компетентностей, актуальних у роботі сучасного вчителя, педагоги найчастіше називають критичне мислення. Виділено теоретичні засади процесу формування критичного мислення майбутніх учителів у процесі професійної підготовки на рівні принципів, властивостей, прийомів, етапів. Здійснено аналіз проекту «Стандарту вищої освіти України» в галузі знань 01 «Освіта» для спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.04 «Середня освіта (Математика)», який передбачає формування у студентів низки компетентностей, установлено, що основою перелічених компетентностей і результатів навчання є критичне мислення.
Доведено, що геометрія (зокрема, конструктивна й проективна), її методи й задачі мають невичерпні можливості і засоби, які можна використовувати в якості ефективного інструментарію для формування критичного мислення у процесі
професійної підготовки майбутніх учителів математики.
The essence of the concept of critical thinking as a modern pedagogical phenomenon is disclosed in the article. It is revealed that among the most important competencies, which are relevant to the work of a modern teacher, teachers often refer to critical thinking as the ability to critically process various information, the ability to produce ideas, identify strategic issues and solve them, find convincing arguments, take responsibility, defend your position and correct it under the reasonable influence of the opponents. The theoretical foundations of the process of formation of critical thinking of future teachers in the process of professional training at the level of principles, properties, methods, stages are identified. The analysis of the project "The Higher Education Standard of Ukraine" in the field of knowledge 01 "Education" for specialty 014 "Secondary Education", subject specialization 014.04 "Secondary Education (Mathematics)", which provides for the
formation of a number of competencies among students is carried out. It is found that the basis of the above listed competencies and learning outcomes is critical thinking. It is proved that geometry (in particular, constructive and projective), its methods and tasks have inexhaustible possibilities and means that can be used as an effective tool for critical thinking formation in the process of professional training of future mathematics teachers.
For an example, we solve two problems of Euclidean geometry (a construction task and a proof) with the use of the Desargues theorem- one of the key statements of projective
geometry
В статье представлена сущность понятия критического мышления как современного педагогического феномена. Выявлено, что среди важнейших компетенций, актуальных для работы современного учителя, педагоги чаще всего называют критическое мышление. Выделены теоретические основы процесса
формирования критического мышления будущих учителей в процессе профессиональной подготовки на уровне принципов, свойств, приемов, этапов.Осуществлен анализ проекта «Стандарта высшего образования Украины» вобласти знаний 01 «Образование» для специальности 014 «Среднее образование»,
предметной специализации 014.04 «Среднее образование (Математика)», который предусматривает формирование у студентов ряда компетенций, установлено, что базисом названых компетенций и результатов обучения является критическое мышление. Доказано, что геометрия (в частности, конструктивная и проективная), ее методы и задачи имеют неисчерпаемые возможности и средства, которые можно использовать в качестве эффективного инструментария для
формирования критического мышления в процессе профессиональной подготовкибудущих учителей математики.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/23647/1/M_Astafieva_V_Proshkin_S_Radchenko_OD_1-2_2018_FITU.pdf
Астаф'єва, Марія Миколаївна та Прошкін, Володимир Вадимович та Радченко, Світлана Сергіївна (2018) Формування критичного мислення майбутніх учителів математики засобами геометрії Освітологічний дискурс (1-2). с. 100-115. ISSN 2312-5829