Запис Детальніше

ПРОЕКТУВАННЯ ПРОФЕСІОГРАМИ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ПРОЕКТУВАННЯ ПРОФЕСІОГРАМИ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DESIGNING PROFESSIOGRAM OF THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT LECTURER UNDER CONDITION OF CONTINUOUS PEDAGOGICAL EDUCATION
 
Creator Вітченко, Андрій Олександрович; доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри суспільних наук Національного університету оборони України імені Івана Черняховського
 
Subject неперервна педагогічна освіта; педагогічна майстерність; професійна компетентність; професіограма викладача вищої школи; професіографія; професіоналізм
378:37.011.31:371.134
continuous pedagogical education; pedagogical skills; professiogram of the higher educational establishment lecturer; professiography; professionalism; professional competence

 
Description Стаття присвячена науковому обґрунтуванню й розробленню професіограми викладача вищої школи на засадах неперервної, компетентнісно орієнтованої педагогічної освіти. Внаслідок застосування теоретичних методів було визначено методологічні орієнтири сучасної професіографії, висвітлено діахронічні аспекти формування професіографічних вимог у вітчизняній педагогіці, проаналізовано теоретичні погляди і підходи до професіографічного проектування. На основі змодельованої багаторівневої структури професіограми відпрацювали перелік професіографічних вимог у термінах компетентнісної освітньої парадигми, встановили умови успішного їх виконання у системі неперервної професійної освіти, найважливішими з яких визнано особистісну сприйнятливість викладача до інновацій, сформованість потреби у самоактуалізації і саморозвитку, усвідомлення власної значущості в реалізації освітніх цілей; спрямованість на досягнення позитивних результатів у педагогічній діяльності; атмосфера співробітництва та співтворчості в академічному середовищі тощо. Проведене дослідження дозволило довести необхідність розроблення цілісної професіограми викладача вищої школи для неперервної педагогічної освіти на основі критеріальних вимог у термінах компетентнісного підходу, уточнити психолого-педагогічні умови її практичної реалізації.
The article is devoted to scientific substantiation and designing the professiogram of the higher educational establishment lecturer under condition of continuous, competence-based pedagogical education. As a result of the theoretical methods application, the methodological guiding lines of the modern professiography have been identified, the diachronic aspects of the professiography requirements formation in the Ukrainian pedagogic have been highlighted, the theoretical views and approaches to the professiogram designing have been analyzed. On the basis of the modeled multilevel structure of the professiogram, the professiography requirements list in terms of the of the educational paradigm competence have been worked out, the conditions for their successful implementation in the system of continuous pedagogical education have been established. The most important recognized requirements are: the personal receptivity of the lecturer to innovations, the inevitable necessity for self-actualization and self-development, the self-worth awareness while implementation the educational purposes; focusing on achieving the positive results in pedagogical activities; the atmosphere of cooperation and co-creation in the academic environment, and so on. The conducted research proved the need for designing the professiogram of the higher educational establishment lecturer under condition of continuous pedagogical education based on the criteria of requirements in terms of the competence-based approach, clarifying the psychological and pedagogical conditions for its implementation
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2016-04-06
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12327
10.18372/2411-264X.8.12327
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 8 (2016); 27-33
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 8 (2016); 27-33
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 8 (2016); 27-33
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).