Запис Детальніше

ФАСИЛИТАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ В ОБЛАСТИ ДЕВИКТИМИЗАЦИИ ПОДРОСТКОВ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ФАСИЛИТАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ В ОБЛАСТИ ДЕВИКТИМИЗАЦИИ ПОДРОСТКОВ
FACILITATIVE COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS IN THE FIELD OF DEVICTIMIZATION of TEENAGERS
 
Creator Оліфірович, Наталія Іванівна; кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри вікової та педагогічної психології факультету соціально-педагогічних технологій Білоруського державного педагогічного університету
Яценко, Тетяна Євгеніївна; кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології факультету педагогіки та психології Барановичського державного університету
 
Subject девиктимизация; фасилитативные компетенции; ролевое виктимное поведение
159.99: 37.015.3
devictimization; facilitative competencies; role-victim behavior

 
Description В статье раскрывается сущность девиктимизации как нового направления профессиональной деятельности современного педагога. Приводится авторская классификация видов ролевого виктимного поведения подростков, подлежащих коррекции в ходе девктимизации. Описана процедура выявления состава фасилитативных компетенций будущих педагогов. Приведены результаты эмпирического изучения операциональных и ценностных характеристик фасилитативных компетенций будущих педагогов в области девиктимизации подростков с инструментальным и неинструментальным виктимным поведением. Сделан вывод о невладении будущими педагогами целостными техниками применения фасилитативных компетенций, доминировании педагога во взаимодействии с виктимными подростками и поддержании стабильности их виктимного поведения как руководящем принципе применения студентами данных компетенций, низком уровне осознания ими интенционального плана речи, адресованной виктимным подросткам, и ее девиктимизирующего эффекта.
The article reveals the essence of devictimization as a new direction of professional activity of the modern teacher. The author’s classification of types of role-victim behavior of teenagers is given, which is subject to correction in the course of devictimization. The procedure of determining the composition facilitating competencies of future teachers is described. The results of the empirical study of the operational and value characteristics of facilitating competencies of future teachers in the field of devictimization of adolescents with instrumental and non-instrumental victim behavior are given. The conclusion is formulated about without knowing the future teachers holistic techniques of using of facilitating competencies, the dominance of the teacher in interaction with victim adolescent and maintaining the stability of their victim behavior as the guiding principle for the use of students of these competencies, a low level of awareness them of the intentional plan of the speech addressed to victim adolescents, and its devictimization effect
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2016-04-06
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12353
10.18372/2411-264X.8.12353
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 8 (2016); 89-95
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 8 (2016); 89-95
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 8 (2016); 89-95
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).