Запис Детальніше

Використання гібридного хмаро орієнтованого навчального середовища для формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710404/
 
Title Використання гібридного хмаро орієнтованого навчального середовища для формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій
The use of a hybrid cloud-based learning environment for forming the self-education competence of future IT specialists
Использование гибридной облачно ориентированной учебной среды для формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов по информационным технологиям
 
Creator Волошина, Т.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». ‒ Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, 2018. Дисертаційне дослідження присвячено проблемі формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій з використанням гібридного хмаро орієнтованого навчального середовища (ГХОНС). Проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід з теми дослідження та уточнено поняття «самоосвітня компетентність» для майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Визначено компоненти, рівні та критерії формування самоосвітньої компетентності майбутніх ІТ-фахівців. Здійснено аналіз використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій; розроблено модель ГХОНС закладу вищої освіти (ЗВО) для підготовки майбутніх ІТ-фахівців та визначено поняття «гібридного хмаро орієнтованого навчального середовища». Розроблено модель для формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій з використанням ГХОНС. Розроблено методику використання ГХОНС для формування самоосвітньої компетентності студентів ІТ-фаху та експериментально перевірено її ефективність.
Загальні результати педагогічного експерименту показали, що використання ГХОНС в процесі вивчення дисциплін професійного спрямування майбутніми фахівцями з інформаційних технологій на основі розробленої методики сприяє формуванню в них самоосвітньої компетентності та заслуговує на впровадження в освітній процес підготовки студентів ІТ-фаху ЗВО.
The thesis on competing a scientific degree of a Candidate of Pedagogical Sciences (Doctor of Philosophy) by the specialty 13.00.10 “Information and communication technology in education” (011 – Educational, Pedagogical Sciences). ‒ Institute of Information Technology and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv, 2018. The thesis is devoted to the problem of forming self-education competence of future specialists in information technologies by using hybrid cloud-oriented learning environment (HCOLE). It analyzes the foreign and national experience of the research topic and defines the notion of “self-education competence” for future information technologies specialists. It determines the components, levels and criteria for forming the self-education competence of future information technologies specialists. It analyzes the use of information and communication technologies (ICT) means for the formation of self-education competence of future information technologies specialists; suggests the elaborated HCOLE model of a higher educational institution (HEI) for training future IT specialists and defines the notion of a “hybrid cloud-based learning environment”. A model is developed for the formation of self-education competence of future IT specialists using HCOLE. The methodology of applying HCOLE for the formation of self-education competence of IT-specialty students was developed within the framework of the thesis and its efficiency was experimentally verified.
General findings of the pedagogical experiment testified, that the use of HCOLE in the process of studying professionally-oriented academic disciplines in the information technologies sphere on the basis of the developed methodology fosters the formation of students’ self-education competence and is worth being implemented into the educational process of training IT-specialty students at HEI.
Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук (доктора философии) по специальности 13.00.10 «Информационно-коммуникационные технологии в образовании» (011 ‒ Образовательные, педагогические науки). ‒ Институт информационных технологий и средств обучения НАПН Украины, Киев, 2018. Диссертационное исследование посвящено проблеме формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов по информационным технологиям с использованием гибридной облачно ориентированной учебной среды (ГООУС). Проанализирован зарубежный и отечественный опыт по теме исследования и уточнено понятие «самообразовательная компетентность» для будущих специалистов по информационным технологиям. Определены компоненты, уровни и критерии формирования самообразовательной компетентности будущих ИТ-специалистов. Осуществлен анализ использования средств информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) для формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов по информационным технологиям; разработана модель ГООУС учреждения высшего образования (УВО) для подготовки будущих ИТ-специалистов и определено понятие «гибридного облака ориентированного учебного среды». Разработана модель для формирования самообразовательной компетентности будущих специалистов по информационным технологиям с использованием ГООУС. Разработана методика использования ГООУС для формирования самообразовательной компетентности студентов ИТ-специальностей и экспериментально проверена ее эффективность.
Общие результаты педагогического эксперимента показали, что использование ГООУС в процессе изучения дисциплин профессионального направления будущими специалистами по информационным технологиям на основе разработанной методики способствует формированию у них самообразовательной компетентности и заслуживает внедрения в образовательный процесс подготовки студентов ИТ-специальностей УВО.
 
Date 2018
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710404/1/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%A2.pdf
- Волошина, Т.В. (2018) The use of a hybrid cloud-based learning environment for forming the self-education competence of future IT specialists Dissertation candidate2 thesis, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання.