Запис Детальніше

EMPIRICAL EVALUATION OF DEPENDABILITY OF AVIONICS COMPONENTS UNDER CONDITIONS OF AFTER-SALES SERVICE

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title EMPIRICAL EVALUATION OF DEPENDABILITY OF AVIONICS COMPONENTS UNDER CONDITIONS OF AFTER-SALES SERVICE
Эмпирическое оценивание надёжности авионики в условиях послепродажного обслуживания
Емпіричне оцінювання надійності авіоніки в умовах післяпродажного обслуговування
 
Creator Gribov, Victor; National Aviation University
Hryshchenko, Yurii V.; National Aviation University
Hryshchenko, Yurii Yu.; National Aviation University
 
Subject
DN-model of dependability; operation supportability; probabilistic-physical technology; quantile method; simulation modeling
629.735.05.017

вероятностно-физическая технология; DN-модель надёжности; имитационное моделирование; метод квантилей; поддерживаемость эксплуатации
629.735.05.017

DN-модель надійності; імітаційне моделювання; ймовірносно-фізична технологія; метод квантилів; підтримуваність експлуатації
629.735.05.017
 
Description Purpose: the main purpose of this research is to improve the accuracy of dependability evaluation of avionics components under conditions of after-sales service. The accuracy of calculation of reliability measures offered to improve by the application of probabilistic-physical diffusion nonmonotonic failure model. Methods: the article proposes technique for estimating the accuracy of the quantile method based on the simulation modeling of the process of occurrence of single failures, confirming the high data validity of the empirical estimates of mean time to failure. Results: we obtained the quantitative assessment of evaluation errors of mean time to failure. The calculation was made for practically important in the operation of onboard equipment ranges of variation of first failure in the conjunction of the total number of sets of the same type operated. The presented results of the research show that the quantile method is effective tool for estimation the actual reliability of operated avionics components by single failures. Discussion: during the operational phase of aircraft the quantiles method with using of probabilistic-physical model of failure is an effective tool for obtaining adequate estimates of dependability of maintained avionics components. First of all it concerns the mean time to failure - one of the measures of reliability. This measure is widely used in international standards. The presented methodology provides increasing the efficiency of integrated logistics support in the process of monitoring the technical condition and maintenance characteristics of aircraft components.
Цель: главной целью данного исследования  является повышение точности оценивания надёжности авионики в условиях послепродажного обслуживания. Достоверность расчетов показателей безотказности предлагается улучшить за счет применения вероятностно-физической диффузионной немонотонной модели отказов. Методы исследования: в статье предлагается методика оценивания точности метода квантилей на основе имитационного моделирования процесса появления единичных отказов, подтверждающая высокую достоверность получаемых эмпирических оценок средней наработки до отказа. Результаты: получены количественные оценки погрешностей оценивания средней наработки до отказа методом квантилей. Расчет произведен для практически значимых при эксплуатации бортового оборудования диапазонов вариации первых отказов в совокупности из общего количества эксплуатируемых однотипных комплектов. Представленные результаты исследования показывают, что метод квантилей является эффективным инструментом оценивания по единичным отказам фактической безотказности эксплуатируемых компонентов авионики. Обсуждение: на этапе эксплуатации воздушных судов метод квантилей с использованием вероятностно-физической модели отказов является эффективным инструментом получения адекватных оценок надёжности эксплуатируемых компонентов авионики. В первую очередь это относится средней наработки до отказа – к одному из показателей безотказности. Этот показатель широко используется в международных стандартах.  Представленная методика обеспечивает повышение эффективности интегрированной логистической поддержки в процессе мониторинга технического состояния и характеристик технического обслуживания компонентов воздушных судов.
Мета: головною метою даного дослідження є підвищення точності оцінювання надійності авіоніки в умовах післяпродажного обслуговування. Достовірність розрахунків показників безвідмовності пропонується поліпшити за рахунок застосування ймовірнісно-фізичної дифузійної немонотонної моделі відмов. Методи дослідження: у статті пропонується методика оцінювання точності методу квантилів на основі імітаційного моделювання процесу появи одиничних відмов, що підтверджує високу достовірність отриманих емпіричних оцінок середнього напрацювання до відмови. Результати: отримано кількісні оцінки похибок оцінювання середнього напрацювання до відмови методом квантилів. Розрахунок зроблений для практично значущих при експлуатації бортового обладнання діапазонів варіації перших відмов в сукупності із загальної кількості експлуатованих однотипних комплектів. Представлені результати дослідження показують, що метод квантилів є ефективним інструментом оцінювання за одиничними відмовами фактичної безвідмовності експлуатованих компонентів авіоніки. Обговорення: на етапі експлуатації повітряних суден метод квантилів з використанням імовірнісно-фізичної моделі відмов є ефективним інструментом отримання адекватних оцінок надійності експлуатованих компонентів авіоніки. В першу чергу це відноситься середнього напрацювання до відмови - до одного з показників безвідмовності. Цей показник широко використовується в міжнародних стандартах. Представлена методика забезпечує підвищення ефективності інтегрованої логістичної підтримки в процесі моніторингу технічного стану і характеристик технічного обслуговування компонентів повітряних суден.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-04-12
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/12294
10.18372/2306-1472.74.12294
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 74, № 1 (2018); 75-83
Вестник Национального авиационного университета; Том 74, № 1 (2018); 75-83
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 74, № 1 (2018); 75-83
 
Language en
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e