Запис Детальніше

Проблема педагогічної майстерності вчителя в умовах інклюзивної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710432/
 
Title Проблема педагогічної майстерності вчителя в умовах інклюзивної освіти
The problem of teachers pedagogical mastership in inclusive education conditions
Проблема педагогического мастерства учителя в условиях инклюзивного образования
 
Creator Четверікова, Наталя Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Статтю присвячено питанню психологічної сутності володіння педагогічною майстерністю вчителем, який працює в умовах інклюзивного навчання. Проблему розглянуто в контексті розуміння поняття педагогічної майстерності академіком І. Зязюном. Відповідно до тематики дослідження, виділено п'ять базових компонентів психолого-педагогічних знань, умінь та навичок педагога інклюзивного навчання, оволодіння якими може викликати певні труднощі, зумовлені особистісним ставленням фахівця. Це такі компоненти, як: освітньо-інформаційний, професійно-практичний, організаційно-комунікативний, соціально-комунікативний та психоемоційний. Зроблено акцент на особливій важливості психоемоційного компоненту як фундаментального щодо всіх інших. Наголошено, що успішне оволодіння цими компонентами діяльності безпосередньо пов'язане з творчо-професійним підходом вчителя до роботи.
The article is devoted to a problem of psychological essence of possession of pedagogical mastership by the teacher who works in the conditions of inclusive education. The problem is displayed in the context of understanding of a concept of pedagogical mastership by the academician I. Zyazyun. According to a research subject, five basic components of psychological and pedagogical knowledge and skills of the teacher of inclusive education are designated. Mastering by them can cause some difficulties which are caused by the personal relation of the teacher.
These components are: educational and informational, professional and practical, organizational and communicative, social and communicative and psychoemotional.
The emphasis has been placed on special importance of a psychoemotional component as fundamental in relation to all others. It is noted that successful mastering these components is directly connected with creative and professional approach of the teacher to the work.
Статья посвящена вопросу психологической сущности владения педагогическим мастерством учителем, который работает в условиях инклюзивного обучения. Проблема подана в контексте понимания понятия педагогического мастерства академиком И. Зязюном. В соответствии с тематикой исследования, выделено пять базовых компонентов психолого-педагогических знаний, умений и навыков педагога инклюзивного обучения, овладение которыми может вызывать некоторые трудности, обусловленные личностным отношением специалиста. Это такие компоненты, как: образовательно-информационный, профессионально-практический, организационно-коммуникативный, социально-коммуникативный и психоэмоциональный. Сделан акцент на особой важности психоэмоционального компонента как фундаментального по отношению ко всем остальным. Отмечено, что успешное овладение этими компонентами непосредственно связано с творчески-профессиональным подходом учителя к работе.
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710432/1/%D0%A7%D0%B5%D1%82%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B0%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%85%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Четверікова, Наталя Володимирівна (orcid.org/0000-0001-8599-5171 <http://orcid.org/0000-0001-8599-5171>) (2017) The problem of teachers pedagogical mastership in inclusive education conditions Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, 1 (13). pp. 302-313. ISSN 2308-6386