Запис Детальніше

Історико-типологічний метод як засіб обгрунтування типологізації дошкільних навчальних закладів у системі освіти України (друга половина ХХ - початок ХХІ ст.)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710415/
http://psj.oa.edu.ua/collections/n25-2013
 
Title Історико-типологічний метод як засіб обгрунтування типологізації дошкільних навчальних закладів у системі освіти України (друга половина ХХ - початок ХХІ ст.)
Историко-типологический метод как способ обоснования типологизации дошкольных учебных учреждений в системе образования Украины (вторая половина ХХ ст. - начало ХХІ ст.)
Historical-typological method as a way of substantiating the typology of pre-school educational institutions in the educational system of Ukraine (second half of the XX century - the beginning of the 21st century)
 
Creator Васильєва, С.А.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті обґрунтовано типологізацію дошкільних навчальних закладів у системі освіти України в період другої половини ХХ ст. початку ХХІ ст. на основі історико-типологічного методу та прикладі дитячих дошкільних закладів УРСР.
В статье обоснована типологизация дошкольных учебных учреждений в системе образования Украины в период второй половины ХХ в. начала XXI века на основе историко-типологического метода и примере детских дошкольных учреждений УССР.
In article the tipologization of preschool educational institutions in an education system of Ukraine in the period of the second half of the XX century of the beginning of the XXI century on the basis of a historical and typological method and an example of USSR preschool institutions is proved.
 
Publisher Видавництво Національного університету «Острозька академія»
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710415/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%E2%84%96%205.%20PDF.pdf
- Васильєва, С.А. (orcid.org/0000-0002-0452-4835 <http://orcid.org/0000-0002-0452-4835>) (2013) Historical-typological method as a way of substantiating the typology of pre-school educational institutions in the educational system of Ukraine (second half of the XX century - the beginning of the 21st century) Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка» (25). pp. 19-23. ISSN ІSBN 966-7631-15-X