Запис Детальніше

Мовленнєвий етикет як засіб професійно-педагогічної підготовки майбутнього освітянина

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710456/
http://dnpb.gov.ua/ua/?ourpublications=17119
 
Title Мовленнєвий етикет як засіб професійно-педагогічної підготовки майбутнього освітянина
Speech etiquette as the future teacher professional and pedagogical training means
 
Creator Агалець, Інна Олександрівна
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
8 Language. Linguistics. Literature
 
Description У статті розглянуто проблему впровадження мовленнєвого етикету як елемента системи культури етикету в практику підготовки студентів педагогічних навчальних закладів.Зауважено, що відсутність освіти у сфері культури міжособистісної взаємодії призводить до того, що люди різного рівня культури не можуть знайти спільні точки дотику як у загальноприйнятих відносинах на рівні окремо взятої сім’ї, так і в ділових стосунках. Зазначено, що одним із головних завдань освітянина як менеджера освітнього процесу навчального закладу є створення безпечних психологічних умов навчально-виховного процесу, тобто такого соціально-психологічного клімату, який сприяє досягненню позитивних результатів спільної діяльності педагогічного колективу та молоді. Акцентовано увагу на тому, що важливими чинниками стабілізації соціально-психологічного клімату навчально-виховного процесу є зниження рівня конфліктності, урегулювання накопичених протиріч. Відзначено, що зростає науковий інтерес до проблеми розвитку культури мовленнєвого етикету як елемента компетентності майбутнього освітянина. Стверджується, що успішність формування якостей, розвиток і вдосконалення здібностей під дією опанування елементами етикетної системи в процесі навчання студентства педагогічних вишів залежить від низки умов, зокрема від сформованості системи стійких позитивних мотиваційних станів, а саме: зацікавленості майбутньою педагогічною діяльністю, відповідальності, професійно-ціннісної орієнтації базового рівня майбутніх освітян, творчого піднесення. Охарактеризовано комунікативну функцію етикету, як таку, що займає особливе місце в системі професійної підготовки освітянина, оскільки визначає правила, методи, засоби і форми комунікації, які відповідають професійній етиці як обов’язковому елементу культури етикету. Узагальнено підходи до реалізації мовленнєвого етикету як засобу професійно-педагогічної підготовки майбутнього освітянина.
etiquette culture system into the future teachers preparing practice.It’s noted that the lack of education in the interpersonal interaction culture sphere leads to the fact
that people of different culture levels can’t find common contact points both in common relations at the level of a single family and in business relations. It’s pointed
that one of the main tasks of a teacher as a manager of an educational institution the educational process is the educational process safe psychological conditions creation,
that is, a social and psychological climate that contributes to the achievement of positive results of joint activities of the teaching staff and youth. Attention is focused
on the fact that important factors in stabilizing the socio-psychological climate of the educational process is the conflict level reduction, the settlement of the accumulated
contradictions.Defined, that scientific interest in the development of the speech etiquette culture as an element of the competence of the future teacher is growing. It
is arguedthat the success of the formation of qualities, the development and improvement of abilities under the influence of mastering the elements of the etiquette system in the process of teaching students of pedagogical higher educational institutions depends on a number of conditions, in particular, on the formation of a system of stable positive motivational states, namely: the interest of the future pedagogical activity, responsibility, professional-value orientation of the basic level of future teachers, creative upsurge.The communicative function of etiquette is
described as one that takes a special place in the teacher’s professional training system, since it defines rules, methods, means and forms of communication that correspond to professional ethics as a mandatory element of etiquette culture. The approaches to implementation of speech etiquette as a means of professional and pedagogical preparation of the future teacher are generalized.
 
Publisher Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710456/1/Nauk-ped-stud_2018.pdf
- Агалець, Інна Олександрівна (orcid.org/0000-0002-5071-9019 <http://orcid.org/0000-0002-5071-9019>) (2018) Speech etiquette as the future teacher professional and pedagogical training means Науково-педагогічні студії, 1. pp. 76-86.