Запис Детальніше

Zoya Hayday’s concert activity in the 1930s: vocal and performance social and cultural aspects

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23727/
http://knmau.com.ua/naukovi-vydannya/
 
Title Zoya Hayday’s concert activity in the 1930s: vocal and performance social and cultural aspects
Концертна діяльність Зої Гайдай у 1930-х роках: вокально-виконавський та соціокультурний аспекти
Концертная деятельность Зои Гайдай в 1930-х годах: вокально-исполнительский и социокультурный аспекты
 
Creator Кацалап, Олена Вікторівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description We have studied concert activity of Z. Hayday in the 1930s, her ideological orientation and meaningfulness in the context of so-called “cultural construction” in the country, conditions of the concert activity, professional approaches to repertoire selection and in vocal and performance practice on the territory of European part of the USSR including industrial regions of Donbas. This allowed us to determine concert repertoire of the performer that took into account not only conjuncture requirements of the time to its creation, but also personal professional preferences of the singer and her artistic taste, ways and means to reach success, particular nature of communication between the artist and the audience during concert tours, find reasons of her strides and failures, studying at the same time artistic preferences of different social groups through perception of concert programs by soviet audience of that time. Also, we managed to trace the attitude of the singer to concert activity that reflected in her willingness to accept all its conditions in the 1930s, namely: peculiarities of organisational work, requirements to the content of concert programs, tour routes, peculiarities of concert and tour life in different cities and regions, remuneration etc.
Досліджено концертну діяльність З. Гайдай у 1930-х роках: її ідейну спрямованість та змістове наповнення в контексті так званого «культурного будівництва» в країні, умови, за яких відбувався процес концертування, професійні підходи в доборі репертуару і вокально-виконавській практиці на теренах європейської частини СРСР, у тому числі й промислових районах Донбасу. Це дало змогу визначити концертний репертуар виконавиці, який враховував не лише тогочасні кон’юнктурні вимоги до його створення, а й власні професійні вподобання співачки та її художній смак, шляхи і засоби досягнення популярності, специфіку комунікацій артистки з публікою в процесі концертно-гастрольної діяльності, виявити причини успіхів і невдач, вивчивши при цьому мистецькі вподобання різних соціальних груп через сприйняття концертних програм тодішнім радянським слухачем. Також вдалося відстежити ставлення співачки до концертної діяльності, яке виражалося в готовності сприйняти умови її проведення в 1930-х роках, а саме: особливості організаційної роботи, вимоги до змісту концертних програм, гастрольні маршрути, специфіку концертно-гастрольного життя в різних містах і регіонах, оплату праці тощо
Концертная деятельность Зои Гайдай в 1930-х годах: вокально-исполнительский и социокультурный аспекты. Исследовано концертную деятельность З. Гайдай в 1930-х годах: её идейную направленность и смысловое наполнение в контексте так называемого «культурного строительства» в стране, условия, в которых происходил процесс концертирования, профессиональные подходы к подбору репертуара и вокально-исполнительской практике на территории европейской части СССР, в том числе и промышленных районах Донбасса. Это позволило определить концертный репертуар исполнительницы, который учитывал не только конъюнктурные требования к его созданию в те годы, но и собственные профессиональные предпочтения певицы и ее художественный вкус, пути и средства достижения популярности, специфику коммуникаций артистки с публикой в процессе концертно-гастрольной деятельности, установить причины успехов и неудач, изучив при этом художественные вкусы разных социальных групп через восприятие концертных программ советским слушателем тех лет. Также удалось отследить отношение певицы к концертной деятельности, которое выражалось в готовности принять условия ее проведения в 1930-х годах, а именно: особенности организационной работы, требования к содержанию концертных программ, гастрольные маршруты, специфику концертно-гастрольной жизни в различных городах и регионах, оплату труда и пр.
 
Publisher К. : НМАУ ім. П. І. Чайковського
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23727/1/O_Katsalap_UM_43_ZMIST_2017_IM.pdf
Кацалап, Олена Вікторівна (2017) Концертна діяльність Зої Гайдай у 1930-х роках: вокально-виконавський та соціокультурний аспекти Українське музикознавство (43). с. 177-193. ISSN 0130–5298 (print); 2520–2510 (online)