Підготовка викладачів для освіти дорослого економічно активного населення в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710512/
|
|
Title |
Підготовка викладачів для освіти дорослого економічно активного населення в Україні
Тeachers’ training for adult education of economically active population |
|
Creator |
Волярська, Олена Станіславівна
|
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті проаналізовано технологію підготовки викладачів для освіти дорослих. Обґрунтовано роль соціально-педагогічного проектування в організації освітнього процесу дорослого економічно активного населення. Розроблення та впровадження соціально-педагогічних технологій для підготовки викладачів для системи освіти дорослих ґрунтується на таких принципах: індивідуально-особистісний підхід до навчання дорослої аудиторії; опора на розвинені якості і властивості особистості; взаємозв'язок професіоналізму та результативності навчальної діяльності дорослих; принцип ситуативності; принцип свідомості, творчої активності і самостійності; принцип систематичності і послідовності в оволодінні дорослими професійною компетентністю. Визначено рівні (загальнопедагогічний, предметно-методичний і локальний) технології підготовки викладачів для освіти дорослих і етапи її реалізації (початковий, процесуальний, системно-узагальнюючий). Специфіка проектування технології професійної підготовки викладачів для системи освіти дорослих передбачає проектування змісту професійно-орієнтованих дисциплін, форм організації навчальної діяльності в процесі професійної освіти, вибір методів навчання і психолого-педагогічних доцільних засобів організації педагогічного середовища для взаємодії з дорослою аудиторією. Реалізації технології – це цілеспрямована послідовність дій викладачів, що забезпечує найбільш оптимальне досягнення педагогічної мети в навчальній взаємодії з дорослими. За змістом процес реалізації технології зазначеної професійної підготовки як цілісної системи підвищення професійної компетентності визначається в структурних компонентах, кожен із яких виконує певне функціональне призначення. Провідним компонентом, що визначає зміст і спрямованість педагогічного процесу реалізації такої технології, виступає суб’єкт професійної підготовки (викладач), якому властиві індивідуальні особливості, психічні якості, досвід педагогічної діяльності тощо. До подальших напрямів наукового пошуку слід віднести: удосконалення професійної підготовки дорослого економічно активного населення щодо створення ефективного механізму регулювання цієї сфери, дотримання вимог до організації професійного навчання та виконання освітніх стандартів; застосування андрагогічного підходу до розвитку професіоналізму організаторів професійної підготовки і навчання різних категорій дорослого населення The article analyzes the technology of teachers’ training for adult education. The role of social and pedagogical planning of the educational process of adult economically active population has been proved. The general educational, subject-methodical, and local (module) levels of the training technology for teachers of adult education as well as the stages of their implementation (initial, procedural, and systematic-generalizing) are defined. |
|
Publisher |
РДГУ
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710512/1/Ozfm_2017_16_62.pdf
- Волярська, Олена Станіславівна (orcid.org/0000-0002-6812-1154 <http://orcid.org/0000-0002-6812-1154>) (2017) Тeachers’ training for adult education of economically active population Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти, 16 (59). pp. 200-203. ISSN 966-7281-10-8 |
|