Запис Детальніше

Media Literacy: Ukrainian Perspective

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23799/
http://www.seanewdim.com
 
Title Media Literacy: Ukrainian Perspective
Медіа грамотність: Завдання для України
Медиа грамотность: перспектива Украины
 
Creator Борисенко, Оксана Анатоліївна
Висоцька, Соломія Сергіївна
 
Subject Index Copernicus
Збірники наукових праць
 
Description The development of new media and rapid global technicalization and computerization of all spheres of human life – business, education, culture, etc. –
make digital and media literacy proficiency an indispensable skill for everyone. In Ukraine, despite the urgent requirements of the time, media education is still fragmented and is implemented sporadically, and there is no integration of the efforts of teachers-innovators into a unified effective system of media education which is to play an indispensable role in creating civil society. Studying and analyzing experience of more advanced countries in the area of media education, means and ways of making media education really effective, not just one more subject for pro forma which school and university students do not consider interesting and useful, should become the focus of future research and discussions.
Поява новітніх ЗМІ, компьютерізація всіх сфер життя суспільства - бізнесу, освіти, культури - перетворює медіа грамотність в найбільш важливе вміння сучасної людини, Незважаючи на те, що медіа грамотність відіграє важливу роль в формуванні свідомості громадянського суспільства, медіа освіта в Україні фрагментарна, епізодична та неефективна. Досвід більш розвинутих західних країн може бути корисним.
Появление новых средств массовой информации, компьютеризация всех сфер жизни общества – бизнеса, образования, культуры –
превращает медиа грамотность в наиболее востребованное умение для современного человека. Несмотря на насущную необходимость владения медиа грамотностью и ее ведущую роль в создании гражданского общества, в Украине медиа образование фрагментарно, эпизодично, неэффективно. Изучение опыта более передовых в области медиа грамотности западных стран может быть полезным для украинских педагогов.
 
Publisher Sceince and Education a New Dimension
 
Date 2018-01
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23799/1/O_Borysenko_ped_psy_vi_154_64_IF.pdf
Борисенко, Оксана Анатоліївна та Висоцька, Соломія Сергіївна (2018) Медіа грамотність: Завдання для України Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 154 (VI (6)). с. 16-22. ISSN 2308-5258, 2308-1996