The Phenomenon of "Innovation" and "Innovative Activity in Education" as a Scientific Problem
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23819/
|
|
Title |
The Phenomenon of "Innovation" and "Innovative Activity in Education" as a Scientific Problem Феномен "інновації" та "інноваційної діяльності в освіті" як наукова проблема Феномен "инновации" и "инновационной деятельности в образовании" как научная проблема |
|
Creator |
Данило, Любов Ігорівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The present article studies the etymology of the phenomenon of “innovation” and “innovative activity”. It carries out the definitive analysis of the term “innovation” and “innovative activity” based on the studies of lexicographical and encyclopedic publications, as well as the leading scientific approaches of the famous researchers to the problems of innovation and innovative activity in accordance with phenomenal pedagogy. The innovation and innovative activity are considered in the article, based on the interpretation of their definitions in legal documents, such as The Law of Ukraine “On innovative activity”, Model Law on innovative activity, The International Programme of International Cooperation of Member States of the CIS for the period up to 2020. The pedagogical innovative activity and innovative activity in education have been distinguished in the article. The main features of innovation and innovative activity have been defined. They are: integration, importance, orientation on achieving the goal in education, variety, adaptability, technologization, and performance. The following main scientific directions of educational innovations have been distinguished: psychological and pedagogical, scientific and productive, social and economical. The author’s interpretation of the definitions of innovation and innovative activity in education has been suggested. У поданій статті розглянуто етимологію феномену «інновація» та «інноваційна діяльність». Здійснено дефініційний аналіз поняття «інновація» та «інноваційна діяльність» на підставі розгляду словниково- енциклопедичних видань, а також провідних наукових підходів відомих дослідників проблематики інновації та інноваційної діяльності відповідно до феноменології педагогіки. Розглянуто інновацію та інноваційну діяльність спираючись на трактування понять у нормативно- правових документах. Виокремлено педагогічну інноваційну діяльність та інноваційну діяльність в освіті. В данной статье рассмотрено этимологию феномена «инновация» и «инновационная деятельность». Осуществлен дефиниционный анализ понятия «инновация» и «инновационная деятельность» на основании рассмотрения словарно-энциклопедических изданий, а также ведущих научных подходов известных исследователей проблематики инновации и инновационной деятельности в соответствии с феноменологией педагогики. Рассмотрено инновацию и инновационную деятельность опираясь на трактовку понятий в нормативно-правовых документах. Выделены, педагогическая инновационная деятельность и инновационная деятельность в образовании. |
|
Publisher |
Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
|
|
Date |
2018-03
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23819/1/l_Danilo_VLNY_FZFVS.pdf
Данило, Любов Ігорівна (2018) Феномен "інновації" та "інноваційної діяльності в освіті" як наукова проблема Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (1). с. 59-66. ISSN 2227-2844 |
|