Запис Детальніше

Geometric interpretation of numerical series

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Geometric interpretation of numerical series
Геометрична інтерпретація числового ряду арифметичної прогресії
 
Creator Корольський, Володимир Вікторович
 
Description The aim of this study is to conduct a theoretical analysis of the possibility of giving a geometric interpretation of a numerical series of arithmetic progression. Objectives of the study is the convergence of a numerical series of arithmetic progression. The object of research is a convergence of numerical series. The subject of research is a geometric interpretation of the convergence of a numerical series of arithmetic progression. The paper considers a number of examples which describe the possibilities of the proposed approach to visualizing a number of arithmetic progressions and states that when studying the module “Series” for students of the specialty 014.04 Secondary Education (Mathematics) can be recommended to independently obtain a numerical arithmetic progression and independently investigate the resulting series on convergence. Results of the study is have developed and substantiated the approach to visualization of the convergence of the numerical series of arithmetic progression, geometric interpretations have been investigated and the methodical aspects of the use of the proposed approach in the process of teaching mathematical analysis of future mathematics teachers have been substantiated.
Метою дослідження є провести теоретичний аналіз можливості дати геометричну інтерпретацію числового ряду арифметичної прогресії. Задачі дослідження: розробити та обґрунтувати підхід до візуалізації збіжності числового ряду арифметичної прогресії. Об’єктом дослідження є збіжність числового ряду арифметичної прогресії. Предметом дослідження є геометрична інтерпретація збіжності числового ряду арифметичної прогресії. В роботі розглянуто низку прикладів, в яких наведено можливості запропонованого підходу до візуалізації числового ряду арифметичної прогресії та стверджується, що при вивченні модуля «Ряди» студентам спеціальності 014.04 Середня освіта (Математика) можна рекомендувати самостійно одержати числовий ряд арифметичної прогресії і самостійно дослідити одержаний ряд на збіжність. Результати дослідження: розроблено та обґрунтовано підхід до візуалізації збіжності числового ряду арифметичної прогресії, досліджено геометричні інтерпретації та обґрунтовано методичні аспекти використання запропонованого підходу в процесі навчання математичному аналізу майбутніх учителів математики.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/817
 
Source New computer technology; Vol 16 (2018); 59-66
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 59-66
Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 59-66
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/817/847