Запис Детальніше

Information technologies in education: problems, current state, practical experience

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Information technologies in education: problems, current state, practical experience
Інформаційні технології в освіті: проблеми, сучасний стан, практичний досвід
 
Creator Ордановська, Олександра Ігорівна
Ромащенко, Катерина Володимирівна
 
Description The aim of this study is to identify the psychological and pedagogical, design ergonomic, sanitary, technical and technological factors, which actively influence to the results of the educational process with using information technology. Objectives of the study are to analyze the current state of implementation of information technologies in educational institutions; clarification of requirements for the creation and use of electronic informational products for educational purposes, as well as the development of appropriate experimental techniques. The object of research is the educational process on physics in institutions of secondary education. The subject of research is the use of information technologies, in particular, technologies for the creation and use of electronic information products for educational purposes. The paper summarizes the analysis of the current state of using information technologies in secondary education institutions; a summary and systematic list of indicators for which it is expedient to conduct an examination of the quality of informational products of educational purposes; appropriate recommendations for the creation and use of informational educational products by relevant experimental research and practical experience have been provided. Results of the study are planned to be generalized to formulate recommendations for the use and creation of informational products for educational purposes, taking into account the specifics of the educational process in the profile school.
Метою дослідження є визначення психолого-педагогічних, дизайн-ергономічних, санітарно-гігієнічних, техніко-технологічних факторів, що впливають на результати освітнього процесу з використанням інформаційних технологій. Задачами дослідження є аналіз сучасного стану втілення інформаційних технологій в освітніх закладах; з’ясування вимог щодо створення і використання електронних інформаційних продуктів навчального призначення, а також розробка відповідних експериментальних методик. Об’єктом дослідження є освітній процес з фізики в закладах загальної середньої освіти. Предметом дослідження є використання інформаційних технологій, зокрема, технологій створення і використання електронних інформаційних продуктів навчального призначення. В роботі стисло представлено аналіз сучасного стану використання інформаційних технологій у закладах загальної середньої освіти; узагальнено і систематизовано перелік показників, за якими доцільно проводити експертизу якості інформаційної продукції навчального призначення; надано відповідні рекомендації щодо створення і використання інформаційних продуктів навчального призначення за результатами відповідного експериментального дослідження і практичного досвіду. Результати дослідження планується узагальнити для формування рекомендацій щодо використання і створення інформаційних продуктів навчального призначення з урахуванням специфіки освітнього процесу профільної школи.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/852
 
Source New computer technology; Vol 16 (2018); 293-298
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 293-298
Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 293-298
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/852/883