Запис Детальніше

Моделювання уроку інформатики майбутніми вчителями

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710627/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/821
 
Title Моделювання уроку інформатики майбутніми вчителями
Modeling a informatics’ lesson by future teachers
 
Creator Шокалюк, С.В.
Мінтій, І.С.
Моісеєнко, М.В
 
Subject 004.94 Simulation
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The aim of the study is to review the methodical aspects of laboratory classes in “Methodic of learning informatics in the high school”, their place and role in the practical training of the future teacher of informatics. Objectives of the study are to analyze the curricula for the training of bachelors and masters in specialty 014 Secondary education (Informatics); development of model of formation of professional competences of the teacher of informatics using different forms of training organization; definition of the list of assignments from the laboratory classes of the discipline “Methodic of learning informatics in the high school” and an overview of the methodical recommendations for their implementation. The object of research is the formation of professional competences of future teachers of informatics. The subject of research is the technology of formation and development of general professional competencies of future teachers of informatics. The results of the study may be implemented in the teacher’s training process according to the Concept of pedagogical education development.
Метою дослідження є огляд методичних аспектів проведення лабораторних занять з дисципліни «Методика навчання інформатики у старшій школі», їх місця та ролі у практичній підготовці майбутнього вчителя інформатики. Задачами дослідження є аналіз навчальних планів підготовки бакалаврів та магістрів зі спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика); розробка моделі формування професійних компетентностей вчителя інформатики з використанням різних форм організації навчання; визначення переліку залікових завдань з лабораторних занять дисципліни «Методика навчання інформатики у старшій школі» та огляд методичних рекомендацій щодо їх виконання. Об’єктом дослідження є формування професійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Предметом дослідження є технології формування та розвитку загальнопрофесійних компетентностей майбутніх учителів інформатики. Результати дослідження можуть бути упроваджені у навчальний процес підготовки відповідно Концепції розвитку педагогічної освіти.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710627/1/084-093_ShokaliukMintiiMoiseenko.pdf
- Шокалюк, С.В. (orcid.org/0000-0003-3774-1729 <http://orcid.org/0000-0003-3774-1729>), Мінтій, І.С. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Моісеєнко, М.В (orcid.org/0000-0003-4401-0297 <http://orcid.org/0000-0003-4401-0297>) (2018) Modeling a informatics’ lesson by future teachers New computer technology (16). pp. 84-93. ISSN 2309-1460