Запис Детальніше

Система Moodle як засіб підготовки фахівців соціономічних професій

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710640/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/837
 
Title Система Moodle як засіб підготовки фахівців соціономічних професій
The Moodle system as a training tool for specialists of socionomic professions
 
Creator Лов'янова, І.В.
Армаш, Т.С.
Бобилєв, Д.Є.
Краснощок, А.В.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of the study is to design a Moodle-based virtual learning environment as a training tool for specialists of socionomic professions. The research tasks of the study are to analyze the possibilities of the virtual learning environment in creating appropriate conditions for the formation of professional competences of future teachers of mathematics, computer science teachers and future lawyers. The object of the study is the formation of professional competence of future specialists of socionomic professions. The subject of the study is the use of the Moodle system in the process of forming the socio-technological competence of future specialists of socionomic professions. The article presents generalization and systematization of research on the problem of using the Moodle system in the educational activity of the university and experimental introduction of distance learning by means of Moodle was carried out. It is planned to conduct a pedagogical experiment, in order to assess the effectiveness of Moodle system as a means in training specialists of socionomic professions. The results of the study are planned to generalize recommendations concerning on the use of Moodle system as a means in training specialists of socionomic professions.
Метою дослідження є проектування Moodle-орієнтованого віртуального навчального середовища як засобу підготовки фахівців соціономічних професій. Задачами дослідження є аналіз можливостей віртуального навчального середовища у створенні умов формування фахових компетентностей майбутніх учителів математики, інформатики та майбутніх юристів. Об’єктом дослідження є процес формування фахових компетентностей майбутніх фахівців соціономічних професій. Предметом дослідження є використання системи Moodle в процесі формування соціально-технологічної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. У роботі проведено аналіз, узагальнення та систематизацію досліджень з проблеми використання системи Moodle у навчальній діяльності ЗВО, виконано експериментальне впровадження курсів дистанційного навчання системою Moodle. Для оцінки ефективності використання віртуального навчального середовища Moodle як засобу підготовки фахівців соціономічних професій заплановано проведення педагогічного експерименту. Результати дослідження планується узагальнити в рекомендації щодо використання системи Moodle як засобу підготовки фахівців соціономічних професій.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710640/1/194-204_LovianovaArmashBobylyevKrasnoshchok.pdf
- Лов'янова, І.В. (orcid.org/0000-0003-3186-2837 <http://orcid.org/0000-0003-3186-2837>), Армаш, Т.С. (orcid.org/0000-0002-9212-6027 <http://orcid.org/0000-0002-9212-6027>), Бобилєв, Д.Є. (orcid.org/0000-0003-1807-4844 <http://orcid.org/0000-0003-1807-4844>) and Краснощок, А.В. (2018) The Moodle system as a training tool for specialists of socionomic professions New computer technology (16). pp. 194-204. ISSN 2309-1460